Äldre hankatter?

S

Smajlet

Är det någon som har erfarenhet av att ha två äldre, 15 och 13 åriga, hankatter ihop. Finns det någon möjlighet att det kan funka eller är det ingen bra ide? De kommer dock att gå ute båda två största delen av dygnet, men ändå.

Tack på förhand!:crazy:

Sv: Äldre hankatter?

Det beror ju på hur som är i psyket. Jag har en 12 år gammal huskattshanne som verkligen varit en stridspitt och hållt alla katter på avstånd innom sitt enorma revir (utekatt) men han har acceperat familjens två honor. Nu har jag flyttat hemifrån och katten bor kvar hos mina föräldrar men han accepterar utan att blinka när jag kommer hem med mina två devonhannar (2 år) och gruffade inte ens när den ena ff var fertil. Han är underbar och man skulle nog kunna släpa hem vad som helst till honom..
Så det är ju induviduellt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar