Åldersgränser i gymkhana?

F

foxtrot

Finns det åldersgränser även i gymkahna? Jag tror att jag har läst nån stans att man inom lokal , regional o nationell nivå frå tävla tills man är 18 år men internationellt finns inga åldergränser bara man inte är för lång elr tung . Är det så?

Sv: Åldersgränser i gymkhana?

Du har delvis rätt. I tex bohuscuppen som är tänkt att vara en bra tävling att komma ny på som lag är det en maxgräns på 18år, men nästan alla andra tävlingar i Sverige om inte annat angivs i proppen är det fri ålder dvs inga åldersgränser för att rida ponny.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 576
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 692
Dressyr Apropå en tråd jag såg på hundforumet om åldersgränser för tävlandet där, vs. folk som tävlade andra grenar högt upp i åldrarna med sina...
Svar
17
· Visningar
2 032
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30