Åldersgräns i Frankrike?

Sv: Åldersgräns i Frankrike?

Rätta mig om jag har fel, det är rätt så många år sen jag bodde i Frankrike, men jag har för mig att hästarna skulle vara placerade i lopp innan de var sex eller sju år. Ingen placering innan dess = slut på karriären.

Hur länge de fick tävla efter det så vet jag inte.

Ok, och med placering menas alla pengaplaceringar eller bara bland de tre?
Jag har för mig att jag har hört att det är 10-årsgräns på både ston och hingstar, men det kan jag ha tagit från luften...;) Är det någon som vet hur det är?

Det är 10 år, för alla kön. Sen tror jag att finns det lite "extraregler" som Spettan menar, att de ska ha kvalat innan en viss ålder och kanske även placerat sig.

Äsch, jag har ju precis kommit hem. Åkte bil i Normandie i två dagar med en man som har mycket stor kunskap om fransk travsport som ibland går under smeknamnet "The radio". Då får man mycket information... :eek: :D

Kunde ju inte ens extrareglerna... ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Från Frankrike har det rapporterats ett utbrott av ekvint herpesvirus typ 1, EHV-1, med neurologiska symptom hos hästar på en tävling...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Gunnar
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
738
Senast: mamman
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka