Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Rätta mig om jag har fel, det är rätt så många år sen jag bodde i Frankrike, men jag har för mig att hästarna skulle vara placerade i lopp innan de var sex eller sju år. Ingen placering innan dess = slut på karriären.
Hur länge de fick tävla efter det så vet jag inte.
Ok, och med placering menas alla pengaplaceringar eller bara bland de tre?
Jag har för mig att jag har hört att det är 10-årsgräns på både ston och hingstar, men det kan jag ha tagit från luften... Är det någon som vet hur det är?
Det är 10 år, för alla kön. Sen tror jag att finns det lite "extraregler" som Spettan menar, att de ska ha kvalat innan en viss ålder och kanske även placerat sig.
Äsch, jag har ju precis kommit hem. Åkte bil i Normandie i två dagar med en man som har mycket stor kunskap om fransk travsport som ibland går under smeknamnet "The radio". Då får man mycket information...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.