åldersgräns för hästen?

I

imse

finns det någon övre åldersgräns för att få starta en häst i dressyr? vilka bett är tillåtna? :bump:

Sv: åldersgräns för hästen?

Detta är vad som finns att läsa på Stallbacken.com om bett, hämtat ur TR:
Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av enbart metall, eller hård oböjlig plast och får vara täckt med gummi. Böjligt gummibett är inte tillåtet.
Det finns inga Åldersgränser för att tävla på häst

Senast ändrad av en moderator:

Jag menade ålder på hästen, förlåt om jag var otydlig :angel:
får man alltså rida på pessoabett men inte på ett rakt oledat tränsbett?

Det finns ingen åldersgräns för hästen uppåt heller. :) Och nej, man får inte rida på varken pessoabett eller rakt tränsbett. Inte än iallafall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Idag startade Breeders Trophy i dressyr på Flyinge Kungsgård. Med nytt format för de yngsta hästarna, testridning och clinic för...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 486
Senast: fio
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka