åldersgräns för en fadder

B

Blixtra

Fadder eller gudmor, det är väll samma sak, antar jag?

Vi tänkte min lillebror (18år) som fadder åt bebisen och har även funderat på en kusin som finns så nära oss och vår familj. Hon är dock bara 11år en så länge. Jag är fadder åt brorsan och vara bara 16år när jag blev det, så jag var inte myndig iallafall. Men finns det någon nedre åldersgräns?
 
Sv: åldersgräns för en fadder

jag skulle säga minst 17år max 40år
 
Sv: åldersgräns för en fadder

vårat barnsfaddrar var 27 och 38år 27 åringen hade barn sen tidigare....38åringen väntade barn med sin sambo
 
Sv: åldersgräns för en fadder

Jag är gudmor åt min yngsta bror och var bara 11 år gammal när det begav sig.

Jag trodde mina armar skulle gå av på mitten eller allra minst förlängas ända ner i kyrkogolvet pga tyngden på bebisbrorsan. :D
 
Sv: åldersgräns för en fadder

Jag är fadder åt min systers båda barn, jag var 12 år när äldsta flickan döptes...
 
Sv: åldersgräns för en fadder

Jag är gudmor åt min yngsta bror och var bara 11 år gammal när det begav sig.

Jag trodde mina armar skulle gå av på mitten eller allra minst förlängas ända ner i kyrkogolvet pga tyngden på bebisbrorsan. :D

*haha* din stackare :rofl:!

Då ska vi fråga lillkusinen om hon vill bli fadder! Hennes mamma är fadder åt vårat första barn.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 031
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 229
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 049
Senast: MML
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 549
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp