Sv: Ålder

Man kan se om den har mjölktänder och om den börjat fälla tänder, men det ger ingen exakt ålder. När mjölktänderna väl är utbytta, kan man inte säga nåt om hundens tänder gällande åldern. Hästar han tänder som växer hela tiden, därför kan man genom att se hur mkt de slitits säga hur gammal hästen är på ett ungefär. Hundar har tänder som vi och på en människa kan man inte säga så värst mkt om åldern genom att kolla i munnen.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 205
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 498
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka