Sv: Ålder?

Jag är ingen expert, men det finns de som börja betäcka sina ston när de är 3 år så att fölet föds när stoet är 4. Sen kan du nog betäcka upp till i alla fall 16+- några år beroende på hur fräsch hästen är och om den fått föl tidigare. Detta gäller generellt för alla sorters hästar.

Okej, har fått höra att shettisar utvecklas senare! Vet inte om det är sant. Så därför jag undra...

Shettisar anses utvecklas långsamt, men det finns inget som hindrar att man betäcker stona som treåringar.
Sen kan man använda dem i avel så länge de blir dräktiga, i många fall flera år efter 20....

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025