Ålder vid tandutväxt

W

Waccardi

Hej! Jag undrar om någon vet när och hur lång tid det tar för hästens betar att komma ut. Kan det skilja mycket på olika hästar?
:confused: :bow:

Sv: Ålder vid tandutväxt

Menar du "hingstbetarna"? De började iallafall växa ut på min när han var tre.

Sv: Ålder vid tandutväxt

Ja, det är de jag menar. Min häst är 5 år och det verkar som om den sista av betarna precis kommit upp. Dessutom har han varit ngt lös i magen och är inte fullt så klarvaken i blicken som vanligt. Tror att dessa minimala besvär kan ha med beten som är på väg upp att göra. En del hästar kan ju reagera så när tänderna kommer upp. Annars verkar han som vanligt vid ridning, skötsel och visitation. Han har samma stora aptit som vanligt också.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka