Ålder på shettlandsponny inom trav

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Seifur
  • Startdatum Startdatum
S

Seifur

Hej

Jag undrar hur gamla shettisarna får bli innan det är dags att sluta tävla??

Sv: Ålder på shettlandsponny inom trav

Ponnyer får tävla till och med 15 års ålder.

Tack så mycket för ditt svar.

Ameo!
Du som är insatt i ponnytrav.
Vad jag har fattat det som, ska shettisar få vara 107mkh som högst.
Men OM shettisen råkar överstiga den mankhöjden t ex 108-109 går det om man "förkortar" hovarna något? :angel: Tänkte om jag kunde rådfråga min hovis om detta går. annars får det vara.

Det är det där som man till vardags kallar "nedmätning"...
Det är inget man vill se på tävlingsbanor, varken inom ponnytravet eller ridsporten. Men den får gärna tävla bland B-ponnyerna om det inte går att mäta in den som A-ponny.

Aha, okej! :idea:

Har inte ens mätt honom ännu, men det ska jag göra så snart han är nyverkad. Han är nog inte så "seg"....Ska höra med dom på travskolan.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka