Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men detta var en kogren. Jag menar riden nu som tex rening. trail mm.
Tror att vi har läst samma annons , Quarter 2 år men den är inte tävlad "bara"tränad" cutting . Hajjade själv till när jag läste annonsen. Tävlas får de när de är 3 år.Hur gammal måste en QH vara för att få tävla i sverige. Jag såg nämligen en annons som gjorde mig förvånad.
Oj, det blev nog helt fel... Jag är INTE ute efter att köpa de. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en som dom har börjat så tidigt med. Skynda långsamt tror jag på....Och en sån häst skulle jag ALDRIG köpa!!!! Varför så bråttom??? Vill man inte ha en häst som håller i många år, eller? Är det så mycket pengar att hämta hem i unghästklasser att det är värt att slita ut hästen, eller är det så att man snabbt vill ha igen pengar för sin investering????
Håller med dig, men det är många som sitter upp på quarters när de är 2-2 1/2 år tycker inte att det är så farligt att sitta in dem och ev rida mer rakt fram i alla gångarter och ge dem en viloperiod efter den fasen. Men inte stressa fram allting för att de ska vara klara till 3 års starten på tävlingsbanan, ge hänsyn till växtperioder , mognad mm. Men Sverige är nog ganska bra mot USA, här går inte 3 års futurityt i Pleasure förs i Oktober och 4 års futurityt i Reining förs i Oktober, dar startas de i Reining som 3 åringar Ta ex HBL som visas i 3 års testen redan i Maj, där ska de visa upp alla sina gångarter m hyffsad bärighet , våra westernästar får 4-5 mån mer tid på sig till första futurityt.