Albion Style

Sv: Albion Style

På min häst tog den i. Men han har utöver väldigt hög manke även väldigt lång. Han var under perioden dessutom ganska omusklad kring manken.

funkade på min som har hög och lång manke. även om bommen var lite för vid.
men hästen hatade den ändå.^^

Jag har en albion Style på min ponny. Den ligger SUPER !! hon ahr dock inte extremt hög manke, men ändå markerande.
Har hört att style ska ligga på hästar med rakare rygg, men i mitt fall så låg den bra trots en ganska så hög manke.

men prova vetja !! det är ända sättet att få reda på det igentligen !!

Vill förövrigt tillägga att style är den absolut skänaste sadel jag någonsin suttit i !! kommer aldrig göra mig av med den sadeln !! haha

lycka till !! // Amanda

Albion finns ju med två typer av bommar. En med "normal" höjd på framvalvet och en med "high head" dvs, högre framvalv för just höga mankar.

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Tora
·
Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka