Albion hopp

Cherarriduracell

Trådstartare
Vilka ryttare passar i albion-hoppsadlarna? Hur skulle ni beskriva albionsadlarnas säte tex? smal eller bred midja? flata eller djupa? generösa eller små? osv

Vilka ryttare passar i albion-hoppsadlarna? Hur skulle ni beskriva albionsadlarnas säte tex? smal eller bred midja? flata eller djupa? generösa eller små? osv

Jag har haft en K2 hoppsadel. Den var väldigt generös i sätet, lite för stor för mig men funkade. Passade mina långa överben bra. Små och kortbenta ryttare sitter inte så bra i den. K2an var rätt djup i sätet också och med stöden den har är den lite "låsande".

Jag har en Ablion Style Hoppsadel. Jag är 172 cm och 57 kg, dvs rätt smal. Upplever att min 17" är rymlig i sätet, lagom skålad sits, normalbred. Dock får mina långa ben inte riktigt plats, men jag står ut med det. Hästens rygg är spikrak med stor manke.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej Jag söker tips på (hopp)sadlar. Utgår från ryttaren och får därefter se vad som passar på respektive häst. Önskemål: Mycket framvalv...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Hopplan
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18