Albion dressyrsadel

R

Raztnap

Har en Albion Legend K2 17,5" M-M. Någon som vet vad beteckningen M-M står för :confused:

Sv: Albion dressyrsadel

"Gammal" tråd, men vill förtydliga lite ifall någon söker och får upp denna sida.

MM står för medium, men med en WB (warmblood) bom. Albion har nämligen två olika "bom-modeller" de bygger upp på. En TB (Throughbred - dvs fullblod) och en WB (Warmblood - varmblod läs: halvblod).

På TB skalan finns N, NM och M
På WB skalan finns MM, MW och W

WB-bommen är byggd för att passa de grövre halvbloden medan TB är för smäckra fullblodstyper.
Detta innebär i princip att en WB-vidderna är är vidare än TB-vidderna.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Albion dressyrsadel

drar upp denna tråd igen..

jag har en k2 hopp som det står N M på. Vad jag fått fram av den här tråden så är det fullblodsbommen. men vad motsvarar N M?

I "vanlig" bom vad ungefär kan den klassas som? Normal?

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Katthälsa Där jag går nu kostar det knappt 1300, men har nu fått reda på att det verkar ligga på runt 900 hos flertalet övriga. Dit jag går är...
Svar
14
· Visningar
2 057
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka