Albert Voorn: "Om jag inte delar det här inlägget är jag lika feg som de övriga"

Albert Voorn har delat ett av de avslöjande klippen med Katie Prudent, där hon både hånar eleverna och uppmuntrar användandet av spö. Han tar tydligt ställning mot hennes sätt att agera och riktar svidande kritik till amerikanska ridsportförbundet som alltså arrangerade träningen och livesände den (se klippet längre ner i artikeln).

Bra.
Jag har läst om personer som försvarar tränaren. Blir ledsen när det rättfärdigas att håna sina elever och vara elak mot hästarna.
Jag har själv ridit för tränare som kan denna konsten väl att få sin elev att tvivla. Men fortsatt i och med att många delar faktiskt funkade. Men när jag vid något tillfälle skällde ut tränaren men även mig själv i samma veva så blev det faktiskt bättre efter det.
Sådant ska inte behövas. Men jo det behövdes tydligen och fick sedan veta att jag var en av hens bästa elever.

Utifrån klippet jag såg var träningsmetoderna från den kritiserade tränaren inte bara oetiska mot hästarna och förolämpande mot eleverna, men rent av dåliga då hon inte gav eleverna en chans att planera sin ridning utan de förväntades vänta på hennes "instruktioner" och reagera omedelbart på stående fot, och så klandrades de och hästarna när de fick order ingen av dem var beredd på. Riktigt dåligt på ALLA plan.

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 095
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka