Albert - Petit Basset Griffon Vendeen

K

Kalinsi

Passade för en tid sedan en Petit Basset Griffon Vendeen
hane som heter Albert :) Han var en otroligt trevlig hund!
Så trygg och säker i alla lägen, jag fastnade mycket för
honom. Dock är det en jakthund så det är ingen ras som
jag kan ha som inte jagar. Men det var mysigt att passa honom.
Här kommer några bilder jag tog på honom :)

JNERMRRRNOJNQ0.jpg

Tillsammans med mina hundar:

JNERMRRMKRKPM0.jpg

JNERMRRPRRLMH8.jpg

JNERGNCQEPDOI8.jpg

Sv: Albert - Petit Basset Griffon Vendeen

Hihi, gud så söt.
Jag gillar de exemplar av rasen jag träffat, glada, härliga hundar.

ååååå! En sån skulle jag kunna tänka mig. Men det är väldigt mycket jakt i dom,eller hur? Finns det vanlig griffon utöver petit?

Det finns Grande Basset griffon venden också, men som jag förstått det är det inte storleken som är direkt grande, utan öron och lite sådana detaljer.

De flesta uppfödare säljer bara till folk som ska jaga, vi får in en hel del på trimmet jag utbildar mig på, käcka hundar! Jag är lite förälskad!

Jo jag tänkte det. Happ då blir det ingen sån, har inga planer på att bli jägare :p

Det finns Grande Basset griffon venden också, men som jag förstått det är det inte storleken som är direkt grande, utan öron och lite sådana detaljer.

De är större/högre också. Här kan ni läsa lite mer om de två olika Basset Griffon Vendéen raserna:

Basset Griffon Vendéen klubben

Jag har själv en Petit, min sambo är jägare och hon är en bra jakthund, men lite extrem för rasen, håller i mycket längre än rasen i allmänhet gör. Hon är glad och snäll, men otroligt korkad :o, så jag och sambon har beslutat att det blir inte fler sådana. Mina svärföräldrar som har kennel avlar lite på rasen, men tror inte heller de ska ha fler petiter i framtiden.

ååååå! En sån skulle jag kunna tänka mig. Men det är väldigt mycket jakt i dom,eller hur? Finns det vanlig griffon utöver petit?

Eftersom petiter är lite varierande hur pass jaktglada de är, så är det inte ovanligt att jägare vill omplacera petiter för att de inte jagar.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 665
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 342
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar