Ska testa att skrubba. Jag börjar få så mycket smårötter nu att jag börjar tro att det kan gå att bygga ihop något riktigt kul om man kombinerar allt i ett och samma akvarium. Har också en drös stenar sen innan, och nu börjar det bli en del växter. Hoppas nu att de kommer må bra i sitt tillfälliga hem och att alla mår bra imorgon. Nu är det ju iaf mörkt så de borde tycka att det är lugnt och trevligt. Tycker synd om dem som just nu bor litet och tråkigt, och synd om de corydoras som följde med som nu inte har någon sand att böka runt i. Men, sanden de hade i akvariet såg inte alls fräsch ut och luktade inte trevligt heller, så jag ska faktiskt göra rent den (jag var annars SÅ glad att se att de faktiskt gick på lämplig botten).Algerna kan du skrubba bort, eller koka/stoppa rötterna i ugnen om du inte vill ha dem.
Det är nog ingen fara med kardinalen, flytt är stressigt och de ser verkligen sjukliga ut när de släcker färgerna. Första gången jag såg mina sova så blev jag helt förskräckt, de ser ju döende ut!
Glödbandstetror är SÅ fina! De var storfavoriter när jag hade dem för länge sen. Haha, ja guppys kan vara så vackra, funderar lika ofta som jag ser dem om jag inte ska ha ett gäng guppyhanar igen ändå.
Hade samma typ av hyllor, med hyllplanen klädda med vaxduk (för att jag spiller jämt ut massa vatten) till 112an, 2 st 64 liter + nanokar förut, de är bra och tål absolut att bära akvarium men jag fattar helt känslan när man hör saker knaka!
Inga tecken på sjukdomar eller ohälsa hos fiskarna iaf. Hoppas lite på att jag får ok från chefen att sätta guppyn och kardinaltetran i jobbets akvarium, för där har vi många(!) och de skulle må så bra av att få ett bra stim. Men fasen alltså, jag blir lite sugen på guppys ändå...
Nä. Nu MÅSTE jag sova.