På den tiden jag hade akvarier, då limmade jag mina egna. Upp till sisådär 250 liter är tryggt att göra själv tycker jag.36 litets karet sprack! Jag höll på och byggde och tappade en sak på kanten och så blev det två jättestora sprickor på kortsidan. Så frustrerande! Tur att det inte var något vatten i. Undrar hur mycket det kostar att få någon annan att laga det? Jag tror inte det är svårt alls och karet är ju litet och behändigt men jag litar inte på mina egna skills.
Jag har gjort för mycket inköp och planerande runt det här karet för att ge upp! Jag har nästan allt jag behöver förutom ett akvarium nu då. Så jag har kollat runt efter ett nytt liknande kar och hittade ett från cubic på 44 liter med måtten 62x36x20 som jag tror blir bättre till och med, roten som ska i är massiv och kräver egentligen lite mer utrymme för att komma till sin rätt och jag kommer inte behöva ändra på så mycket iom att måtten ändå är snarlika. Ska kolla imorgon om de har det inne i en akvariebutik som jag sett har märket annars finns det på Amazon också men det känns risky med frakt och ev krångel med reklamation ifall det går sönder på vägen.
Jag beställde Green Babaulti Räkor sålänge, som tröst. Jag har alltid tänkt att jag ska ha dem sen men de som har dem ska lägga ner sin räkodling och de är svåra att få tag på, har aldrig sett dem någon annanstans så nu fick jag lite bråttom!
Tycker taggarna på huvudet är fräcka och de tål likt amanoräkorna väldigt spridda vattenvärden, lite blygare bara men de förökar sig i sötvatten och är färglada!
De kan även vara orangea men om jag förstått det hela rätt så är det bara att de ändrar sina färger efter humör typ? Får se om det är så när de kommer hem!
Så med hjälp av en glasmästare och med rätt sorts silikon, så kan du fixa ditt 36 liters.