Akvariehjälp, har jag blivit lurad?

Amha

Trådstartare
Jag har lagt handpenning på ett MP möbelakvarium stl 200*50*60 cm och hämtar på fredag. Säljaren ville ha 7500 inklusive fiskar och alla tillbehör. Bland annat ingår 2 st Eheim stora ytterfilter och 2 st Eheim stora innerfilter som ska vara hyfsat nya vad jag förstår. Fiskarna får jag sålt för 500 så summan för akvariet blir 7000 totalt. Är det ett bra pris?

Hur gammalt är det? Räkna ung. med halva priset av ett nytt om det är nyare än 5 år för att vara ett bra pris :)

Det köptes för runt 20000 tror jag att säljaren sa pch för en sådär 5-6 år sedan. Filterna är ju nyare än så enligt informationen jag fick. Skulle ha fått det för 5000 egentligen men säljaren ville sälja setet med firrar och allt vad det var och då var det 7500 som gällde. Därav min fundering eftersom att fullvuxna fiskar uppenbarligen inte är intressant att köpa. Säljaren hävdade bestämt att jag skulle kunna få igen de extra pengarna på bara fiskarna men ingen vill ju ha vuxna djur :mad: Det kändes bittert när de slumpas bort för en symbolisk summa men samtidigt, om det är ett bra akvarium och för ett ok pris så kan man väl vara nöjd med det men det verkar väl som om det var hyfsat dårå? Jag vill ju trots allt ha ett möbelakvarium av jättestorlek och gärna beggat för plånbokens och miljöns skull.

Fiskarna är kanske inte värda så mycket om det inte är en diskusgrupp eller så, men akvariet har du fått för ett bra pris om det är fräscht och tätt och om pumparna fungerar. MP är ett dyrt märke och pumparna har hög kvalitet.
Vad är det för firrar?

Gabbi: Det är papegojciklider. Fanns tydligen två olika fick jag lära mig idag och det är de orange-rosa. Sen är det en mal med i gruppen också. Får sålt dem för 500 tillsammans idag så nu ska jag göra det läskiga jobbet att flytta dem till sitt nya hem. Jag har läst på och pratat med min fiskfantast till granne så bilen är packad med både backar och påsar och allt möjligt så får vi se hur vi löser det. Det handlar inte om någon lång transport och jag tänkte att jag väntar så länge som möjligt med att lägga fiskarna i sina transportlådor och ser till att bära ner allt annat i bilen innan vi börjar störa dem så de får så lite tid som möjligt i den trånga miljön.

Ja, och tänk på att ha lite vatten och mycket luft i påsarna så att det inte råkar bli tvärtom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka