Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag är i grund och botten en riktig akvarienörd! Intresset har vilat några år nu men så fort man går in på en akvarietråd här på buke och ser dessa vackra fiskar ja då kliar det i fingrarna!
Har dock inte haft så överdrivet mycket fisk. Men närmast om hjärtat är dessa vackra och härliga scalarer! Hade ett riktigt vackert par som lekte väldigt ofta, saknar att sitta och titta på den arten, vackrare fisk finns nog inte
När jag praktiserade nere på Kolmårdens tropikarium var jag i himmelriket! Otroligt vackra miljöer och fiskar!
Heh, jo... Det är sant. Så i ärlighetens namn ligger det nog också en gnutta lathet bakom mitt beslut att inte ha ett akvarium just nu. Plus en gnutta galen katt. Jag vete tusan om jag hade vågat lämna honom ensam hemma med ett akvarium...
Jag är väll inte direkt en akvariefantast men hemma än sålänge finns det:
3 guppys.
1 platy
1 Kampfiskhona
och 1 sorts liten rödfisk(har ingen aning om vad det är för någon.)
Mer fiskar blir det när jag köpt ett eget och större akvarium(vill ha ett på 100L) då det vi har nu är på 30L.
Hej
har tidigare i tråden visat mit stora akvarie, håller nu på med ett lite mindre där jag har tänkt flytta in mina räkor och yngel.
Tror att de röda räkorna kommer bli jätte snygga mot den svarta sanden. Här kommer bilder från idag, fyllt på vatten, lite växter dock inga fiskar/räkor än.
Önskar att jag oxså hade en man som var akvarie nörd, min make suckar och skakar på huvudet varje gång jag kommer hem med ett nytt.
Fast han tycker det är kul att visa upp dem när vi har besök, då har han i all hast blivit väldigt kunnig på fiskar :smirk:
/B
Bukefalosnyheter Vad jag vet har inga ändringar skett under Nytt, på väldigt länge :)
De två ändringar som skett är i menyn näst högst upp på sidan samt...
Kropp & Själ Här har du två exempel. Vet inte hur vanligt det är annars, har bara hört att min lärare berättat att det existerar och att man kan vara...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Hästhantering Han går just nu i egen hage med lite gräs att plocka ifrån, svårt nu när det är fruset dock. Tanken var att han skulle gå med de andra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.