C

Cheeky_nicke

1. Vad är det för skillnad mellan, mellan/arbetstrav?

2. Får man ha sadelgjordstunnel i dressyr?

:)

Sv: Akut..

1:Arbetstrav är den traven som du normalt sett rider hästen i, mellantrav är en trav med ngt längre steg. Det ska inte gå snabbare (även om det på tävling ofta förekommer) utan stegen ska bli lite längre.

2: Ja det får man om jag minns rätt

1:Arbetstrav är den traven som du normalt sett rider hästen i, mellantrav är en trav med ngt längre steg. Det ska inte gå snabbare (även om det på tävling ofta förekommer) utan stegen ska bli lite längre.

2: Ja det får man om jag minns rätt

TACK :) Alltså "öka VÄLDIGT lite" ?? ;)

Jag skulle vilja säga att man klämmer på så mycket det går att få hästen att länga, så länge man inte har en högre utbildad häst. Det är ju ett mellanting mellan arbets- och ökad trav och en lägre utbildad häst brukar inte gå i den ökade traven... Ä rmin erfarenhet i alla fall...

när du rider program som enbart innehåller arbetstrav och mellantrav så kan du trycka på och öka traven i princip allt du förmår. men viktigast av allt är att visa övergångarna. så samla upp och rid lite lugnare ett par steg innan, sen går du en förhållning och efter det ökar du. SEN glömer du inte bort att göra en ordentlig upptagning och går tillbaks till ursprungstempot dvs. arbetstempo .

Lycka till!

arbetstrav - samlad trav som lämpar sig att arbeta i. Den trav du kallar trav:D.
mellantrav - En trav med längre steglängd, lägre takt och något ökad trav. Kläm på för allt du är värd i princip, så långt du kan kontrollera;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix