T
tussa
Jaha, nu kommer man hem från semestern och får reda på att shettisen haft fång en vecka. Hon har fått finadyne (heter det väl?) men smärtan har inte gått över efter den femdagarsdosen. Veterinären hänvisar bara till röntgen för att kolla hovbensrotation. Jag har bokat tid, men pållan får inte kommma förrän om en vecka. Så nu ska hon gå och ha ont en vecka till och det skär i hjärtat att se henne.
MEN då kom jag på att jag har en ask butta kvar efter att en annan häst skadat sig. Så min fråga är, törs jag ge shettisen butta (tillsammans med MagTarm förstås) i väntan på klinikbesöket? I så fall hur mycket (det är förpackat i dospåsar)?
Misstänker att ni svarar att jag ska kolla med veterinären och det ska jag - imorgon när de svarar i telefon. Men törs jag ge henne lite ikväll? Hon lider verkligen och jag vill inte se henne så här!
Snälla ge mig råd!!!
Tack!
MEN då kom jag på att jag har en ask butta kvar efter att en annan häst skadat sig. Så min fråga är, törs jag ge shettisen butta (tillsammans med MagTarm förstås) i väntan på klinikbesöket? I så fall hur mycket (det är förpackat i dospåsar)?
Misstänker att ni svarar att jag ska kolla med veterinären och det ska jag - imorgon när de svarar i telefon. Men törs jag ge henne lite ikväll? Hon lider verkligen och jag vill inte se henne så här!
Snälla ge mig råd!!!
Tack!