AKUT: Slitna trampdynor.

Migo

Trådstartare
Fridolf har ägnat två dagar åt att jobba med djurhantering/utställning/intag på landslagsuttagningarna i Bråvalla. På det gamla flygfältet. På asfalt och nyslagen stubb... Lojal arbetsnarkoman som han är visar han inget på jobbet, men desto mer efteråt... Tassarna har tagit redigt med stryk av underlaget och är blankslitna samt en blåsa på ena dynan på framtassen. Han rör sig stelt på grus, men visar inget på gräs.

Vad kan man göra? Det går ju över av sig själv, men tanken var att vi skulle debutera Ik1 imorgon:(;(

Sv: AKUT: Slitna trampdynor.

Det enda tipset som jag kan ge är fotbad med ljummet vatten, salt och potatisskal. Torka bara av, skölj inte. Stärkelsen i potatisen ger en skyddande hinna.

Skor? Vet inte vad reglerna säger, men det är väl egentligen det enda som hjälper med så här kort varsel. Lycka till i morgon!

Det enda tipset som jag kan ge är fotbad med ljummet vatten, salt och potatisskal. Torka bara av, skölj inte. Stärkelsen i potatisen ger en skyddande hinna.

Tack! Ska prova det, aloe vera och fet salva. Stackars skruttarna:(

Ska du verkligen tävla då? Tävligar finns det ju fler av, jag skulle känna mig taskig att be hunden om mer då han faktiskt inte är hundra.

I morse verkade han vara som vanligt i tassarna, men jag hade knappt 30% av normala motorn ute på banan, så antagligen var han redigt mentalt trött också. Bättre lycka annan gång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka