Akut serös inflammation i hov

V

vapor

Hej!
Min häst fick diagnos akut serös inflammation i hoven. Vad betyder detta, hur ser prognosen ut? Hur kan hon ha fått det?
Hennes symtom var ungefär som till en hovbensfraktur. Hälta och reagerade vid tryck med visitertången över trakten. Vad ska man tänka på så att inte detta kommer tillbaka, om hon nu blir bra.

Sv: Akut serös inflammation i hov

Hej!
Min häst fick diagnos akut serös inflammation i hoven. Vad betyder detta, hur ser prognosen ut? Hur kan hon ha fått det?
Hennes symtom var ungefär som till en hovbensfraktur. Hälta och reagerade vid tryck med visitertången över trakten. Vad ska man tänka på så att inte detta kommer tillbaka, om hon nu blir bra.
Varför ringer du inte en häst klinik. Eller den vetrinär som gav dig prognosen måste ju kunna tala om detta i klar språk.

Sv: Akut serös inflammation i hov

Tycker det är bra att höra från andra vad de tror och tycker.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 599
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka