Akut! Hur flytta bebisarna?

N

naira

Nu när jag gick ut i stallet för att ta in hästapållarna hade Lina kläckt ut tre små underverk :love:
Hon hade lagt dom längst in i stora hästens box, så hästarna fick inte komma in. :D

De tidigare två kullarna har vi fått flytta utan problem, men nu när vi lägger över dom i lådan så bär hon raskt tillbaka dom. Och jag måste ta in hästarna då jag ska träna imorrn. Inte går det att dela upp dom heller då vi bara har tre hästar i stallet.

Någon som har något snabbt tips att ge? Är i akut behov av hjälp!
Attans katt till å kläcka ungar i boxarna :rofl:

Sv: Akut! Hur flytta bebisarna?

Kan du inte ta med ungarna och kattan och låsa in dom i något lämpligt rum tills hon är övertygad?
Du måste på något vis ge henne något bättre än det hon valt själv..

Sv: Akut! Hur flytta bebisarna?

Jag hade nog också försökt stänga in ungarna nånstans tills du kan ha hästarna ute igen.

Om det inte varit så brådskande hade mitt tips varit att flytta dem gång på gång tills mamman inte ville ha dem där längre. ;)

Våra kattor flyttade in sina kullar under köksbänken. Det fungerade tills ungarna började krypa på egen hand och försvann in där vi inte kunde nå dem. Vi flyttade då in dem i hundburen med öppningen i taket så att ungarna inte på egen hand kunde ta sig ut. Till en början hade vi bara luckan öppen på glänt så att mammorna hade svårt att få med sig ungarna ut också, och vin täckte för hålet under köksbänksn så mkt vi kunde. Efter några dagar gav mammorna upp och accepterade buren. Och då kunde vi ha takluckan helt öppen, fram tills ungarna började ta sig ut själva. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 122
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 524
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar