Akut hjälp!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Melindanilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 357
M

Melindanilsson

Snälla hjälp mig, nu!!

Mitt new forest sto som är dräktig mår inte alls bra! Hon har 39,5 i feber och vill inte gå framåt. Verkar inte vara kolik, hur ska jag göra?:cry:

Sv: Akut hjälp!!!

Kan vara vad som helst.. Hur längt är hon gången? Betäckt nu i sommar? Eller fölningsdax när som?
Det skulle möjligen kunna vara smärttemp och fång.. Men det borde märkas tydligt om tempen är såpass förhöjd..

Sv: Akut hjälp!!!

Vi ringde vet på kvällen och sa att vi skulle avvakta till dagen efter då hon troligtvis bara hade ätit något olämpligt! Och hur dumt det än lät när hon var så dålig så var hon bra igen dagen efter, ingen feber eller så. Hon har bara gått två månader!

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 594
Senast: Liten
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 155
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka