AKUT HJÄLP! Får jag dra denna transport?

nexxa

Trådstartare
Får jag med en Peugot 607 dra ett enaxlat, tvåhästarssläp Valeryd Favoriten?

Snabba svar, tack på förhand! :bow:

Sv: AKUT HJÄLP! Får jag dra denna transport?

Det går ju inte att svara på. Titta på bilens och släpets registreringsbevis först.

Som Thomas sa, du måste titta i papperena för både bil och släp för att se om det är tillåtet.

En Peugot 607 har ju knappast en maxvikt för B-körkort. Det beror på årsmodell, kanske motorstorlek osv.

Samma gäller släpet. Olika årsmodeller väger olika. Dessutom kan den vara invägd med annan totalvikt än vad den är som original.

Så det går inte ens att gissa svaret på din fråga... ;)

Om du lägger ut släpets och bilen regnummer här, eller PMar til mig om du hellre vill, så kan jag kolla på vägverkets hemsida.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 217
Senast: Moa092
·
Samhälle Bästa Bukefalister! Lång tid har gått sedan jag vistades här dagligen och stundligen, men jag hoppas att några av er ändå minns mig. Att...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Sofiplopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama