akut hjälp! ang. vaccination

M

Mtv

jag har gjort något så dumt, klantigt och okunnigt så det finns inte.

jag köpte en häst för ca 1 år sedan som jag delar med min syster, hon har väl det mesta ansvaret och jag antar att det är därför vi lyckades göra en sådan miss. jag trodde att hon skulle vaccinera och vice versa. hur som haver och sent omsider, ville jag vaccinera den för år -08. nu när jag kollade i vaccinationsintyget såg jag att han skulle ha vaccinerats för år -07 i september:eek: något som jag helt förträngt, eftersom jag alltid har vaccinerat mina hästar i början av året. jag har väldigt dålig koll på det här, men hästarna ska ju vaccineras varje år, och nu blev han senast vaccinerad sep -06,
*måste jag börja om med grundvaccinering igen nu?
*hur lång tid tar det?
*vad kostar det?

väldigt tacksam för hjälp!

Sv: akut hjälp! ang. vaccination

Ja du måste grunda om.
2 sprutor med 21-92 dagar i mellan.
Vad det kostar kan skilja mycket. Blir billigare om ni åker in till klinik.

Sv: akut hjälp! ang. vaccination

tack så mycket! jag får väl lov att ringa vet idag då..

Liknande trådar

Hästvård Köpte en ny häst i april som var mitt uppe i grundvaccineringen. Sist han vaccinerades förde veterinären över alla vaccinationer till...
Svar
6
· Visningar
910
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
R
Hästvård Hjälp! gråter just nu.. tror jag har missat 12 månaders gränsen på vaccinationen.. Köpte hästen i april och kollade igenom vaccinations...
Svar
14
· Visningar
1 470
Senast: Amateur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama