AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

GotAsecret

Trådstartare
Som rubriken lyder:
Om man tar cerazette - kan man skjuta upp mensen ändå?
Den är - typ - regelbunden och i värsta fall kommer den extreeemt olämpligt denna månan (dvs. 28:e-30:e när jag och :love: ska åka iväg och fira 6 månader tillsammans...fnrrr...!)

Finns det något knep annars?
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Hur skulle du göra då? Jag äter Cerazette, och är förvisso mensfri. Men det är väl samma mängd i alla piller? Kan vara ute på en cykeltur dock.
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Cerazette har inga sockerpiller, hur hade du tänkt förskjuta cykeln då?
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Finns tabletter som skjuter upp mensen, tror de heter Primolut-Nor. Funkar bra, men mensen kan bli lite knas i någon månad efteråt. Receptbelagt och ska börja tas några dagar innan beräknad mens.
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Ah...kan vc skriva ut, eller måste jag prata med en BM?

För jag antar att det är för sent att byta till "vanliga" p-piller?
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

...och de har väl stängt imorgon förstås...doh.
När är "vardagen" tillbaka?
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Om du kontaktar VC på måndag så är det mycket möjligt att de kan be en läkare skriva ut utan att du behöver åka dit, då hinner du om mensen beräknas till den 28:e då du behöver börja ta tabletterna tre dagar innan.
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Jag har ätit Cerazette i ca tio år och jag tar dem utan avbrott och har aldrig haft mens på hela tiden. Men man reagerar ju olika, vet andra som har hur mycket mellanblödningar som helst. Men min gyn har inga som helst problem med att jag tar dem utan avbrott.
 
Sv: AKUT fråga: skjuta upp mensen på cerazette?

Ingen gör avbrott med Cerazette, de är gjorda för att ätas kontinuerligt. Så det är inte så konstigt att din gynekolog tycker att det är okej. :D

//Jenny - som hade mens varannan vecka med Cerazette...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 285
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 608
Senast: YorkWann
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 018
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp