Akupunktur!

Ireland

Trådstartare
Min häst ska få akupunktur imorgon!! Har haft snett bäcken och har kissing spines. Han har en spänning i ländryggen som inte vill släppa. Tog ut en equiterapeut som sa att bröstkotorna satt i kors. Det var vad massören med trodde, att det var något med dem, det kunde lätt komma efter att hästen haft snett bäcken.
Så nu hoppas vi på att akupunkturen ska ge resultat!!

Har ni några erfarenheter av det som ni vill dela med er av? :)
 
Sv: Akupunktur!

Jag och en av mina klasskamrater var o behandlade ett sto som hade hormonbesvär (hingstig) hon blev bra på endast en behandling - ägarna är jätteglada!

Rätt utförd akupunktur är KANON!!

Jag använder det även på min diskbrockopererade hund som fortfarande ibland får ont i ryggen (1,5år sen op) 2sekunder efter jag satt in nålarna sover hon o vaknar inte förrän jag ber henne att vända på sig för att kunna sätta i nålar på andra sidan (går inte o ha nålar på båda sidor för hon lägger sig raklång på ena sidan med nålarna i, ZZZNAARRRRKKKK! :) )
 
Sv: Akupunktur!

Åh det lät ju bra!! :)
Hoppas att det ger resultat på min pålle imorgon då. Kanske han vågar släppa till lite mer än på massage. Ska bli riktigt intressant!!
 
Sv: Akupunktur!

Hej!

Både jag och min häst har fått skupunktur för ländryggsbesvär. Vi hade båda låsningar:-)

Hon blev bra och älskar sin nål-sätttande vet. Jag blev också bra, men det krävdes att sjukgymnasten satte el i nålarna för att öka stimuleringen. Jag gillar också akupunktur skarpt, så länge sjukgymnasten inte snurrar nålarna, för då gör det jätteont!

/ Lavinia, som definitivt tänker lära sej akupunktur..
 
Sv: Akupunktur!

Hej!
Kan du inte berätta hur det var idag, jag är himla nyfiken på hur det gick? Vad och hur gjorde h*n hur länge osv.

Cecil
 
Sv: Akupunktur!

Hej menar du mig?

Jo det gick super. Han somnade efter första nålen typ! :)
Ska få lite fler nålar igen om 1 vecka.
De satt i 20 min.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 863
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp