aktuell form...

Sv: aktuell form...

Jag kanske ska svara på själva frågan också.

Jag tycker att jag börjar komma igång bra nu. Hästen som går fälttävlan har gått 3 hopptävlingar = 6 klasser och varit felfri i 5. Kondisen börjar öka ordentligt. Dressyren däremot har vi en svacka i just nu. Han var kanon tidigare i vinter, får försöka hitta knapparna igen till Kinda som blir min första tävling i år.

Den andra pållen har jag ridit/tävlat i ca 2 månader. Henne hade jag tänkt rida debutant på i maj men det vet ägaren inte om än :angel: Hon håller på att svimma bara när jag hopptävlar henne. Hon har gjort 5 hoppstarter och varit felfri i 3.

Vår form är lite till och från.....

7-åringen, xx-hästen, imponerade med att vinna LB:0 och vara 8:e placerad i LB:1 förra helgen. Han var skadad under hösten, ormbiten vid bogbladet. Verkar dock som om vilan gjort honom gott. Han är starkare än någonsin. Nu får vi hoppas på att han "växer i" psyket också-han är lite "fin i kanten" i terrängen.....Kommer ge honom en mycket lugn uppstart för att ge honom ett gott självförtroende. Skall snart debutera 120 hoppning, hoppar riktigt bra nu!! Han är väldigt sen, köptes på banan som 3-åring och var då 166 cm...nu är han 174-175 cm så gissa att han växt så det knakat!!

9-åringen är lite knepigare...Hon är väldigt het i hoppningen så vi jobbar på detta. Hon spänner även upp sig lite i dressyren men det finns väldigt mycket i henne.Rider lätta klasser i hoppning på henne nu för att se om hon kan lugna sig lite. Dressyren har varit svår att trimma till ännu men det kommer...... Vann en LA:4 i höstas och var även placerad i 120-hoppning under hösten. Hade tänkt starta *-ig i Tranemo och sedan Hermanstorp :crazy: men det får väl bli Gärds i stället....

PrinceFair skrev:
Har iofs tävlat 130 felfritt med plac

Hrfm... då får du inte vara med i stödgruppen för fälttävlansryttaresomärlivräddaförmåladebommarsomkantrillaihopvilkensekundsomhelstochdödaalltisinväg :D ;)

Binsan skrev:
hurdan är eran dagsform i nuläget? :)

på G eller fortfarande i dvala? (trots vädret kan man ju antingen ha trimmat mkt eller litet i ridhuset/snön.. :angel: .)

berätta om årets uppställning med hästar, deras tidigare meriter eller nuvarande! :bump:

Tja konditionen är det inget fel på eftersom det är en galopphäst men dressyren och hoppningen är det lite sisådär med.

Skall väl kunna kravla mig över en 90 cm hoppning om någon månad och ett debutant dressyrprogram iallafall.

Terrängen har jag ingen aning om än , vi får se när det går att träna men har planerat start i debutant om ca 1½ månad och då blir målet att genomföra klassen, har inga mål uppsatta att det skall vara felfritt eller liknande utan dom målen får komma efter den andra tävlingen för då har man ju liksom listat ut mer hur hästen beter sig och vad man behöver träna på.

sarabacklund skrev:
haha... den klubben gillar jag! :angel: :D

Of course.. kvalifikationen för att få vara med är att man är en renodlad fälttävlansryttare som skakar av skräck och får spagettiben när man ska kravla sig över allt större än oxrar på 80 cm (byggda av det livsfarliga materialet banhoppningsbommar) men som helt orädd och med mod som ett lejon kastar sig handlöst över *-iga terränghinder utan att känna ett uns av rädsla (dessa byggda av solida material såsom sten och stock och som inte rubbar sig för en jordbävning)..

Så, vilka är med? :D

Helt klart jag! :D
Ett plus kanske är att även hästen känner så:angel: ;)

...Och nu är pållen halt :cry:
Lagom till säsongen drar igång! Vi hittar inget på honom, han har ingen puls/är varm någonstans. Inte hovböld eller något sår och ingen reaktion på böjprov heller... Ibland önskar man att de kunde tala, vi gissar på en mindre sträckning som sitter lite högre upp. Massören (ägaren) hittar inte heller något. Något tips?

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Regntäcke
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Nyårsafton i stallet - 2025
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka