Aktiviteter under året

Novelette

Trådstartare
HEJ!
Nu var det bra längesedan jag var inne här.
Hur är det med alla?
Jag och Nikita har ganska nyligen vaknat ur våran vinterdvala och börjat köra stenhårt inför kommande aktiviteter.
Så nu är jag nyfiken på vad ni har för planer i år? Och mål?

Jag springer 3 dagar i veckan med Nikita då hon bara får trava så att hennes ryggmuskler arbetar ordentligt och så att hon ska orka vara riktigt på hugget när det är spårning. Vårat mål med det är att hon ska sätta muskler på ryggen...det tror jag är väldigt viktigt hos taxar bl a.

22 april ska vi tävla på ett ordinarie spårprov. Vårt mål nu är att få championtiteln i spårning.
17 juni är det SM i viltspår och då vill jag att hon ska ha hunnit med minst ett prov till förutom det i april.

Sen har jag en utställning på hemmaplan som är inbokad i maj. I övrigt är det faktiskt riktigt öppet. Men sen vill jag ju också vara med på utställningar som Västerås Int. Askersunds nat. osv...men det hinner man ju planera lite senare. Förhoppningen är att jag kan få ett Cert på henne.

Sen i slutet av året kommer det bli dags att börja leta hane på allvar...visserligen är hon bara 2 år då men jag vill ha en perfekt hane :)

Sv: Aktiviteter under året

Hundarna fyllde ett år idag, så då gick man igenom gångna och kommande året i huvudet kan man säga :D

Pågående viltspårkurs+ egen träning
Pågende Spår-Grund(personspår)
Vardagslydnad börjar 2:a Maj
Vi tränar sjävla inför Lkl 1 och är nästan klara!
Hundarnas första officiella utställningar i Västerås 21/4 och i Larv 5/5 + Nat/Int på Gotland 30/6-1/7.

Mål 2007

- Slutföra alla kurser med gott reslutat
- SVCH (det har de kapacitet för)
- Få en 1:a på utställning och gärna CERT för en av hundarna:angel:
- Debutera Lkl 1
- Hitta en tävlingskursappell med Rapport som specialmoment, ev. 2008

Wiie vad det är roligt att leva aktivt med sina hundar!! :love:
http://www.vitherdehund.nu

Vi går just nu Allmänlydnad I på BK samt tränar en-två ggr. i veckan för privattränare. Klicker och lydnad främst, men han har även fått prova på lite sök. Hoppas få börja träna högre lydnad framåt hösten samt agility. Vill även träna sök/spår.

Har tänkt ställa ut så mycket jag kan: Hässleholm NAT, Bosjökloster inoff., Landskrona BK inoff., Sofiero INT och NAT och eventuellt Tvååker INT och NAT. Tävlingar i agility/sök/spår/lydnad får nog vänta till nästa år. Har tänkt åka till WDS i Stockholm då också.

Våra planer just nu är följande:

* Fortsätta med lydnaden, har börjat smyga in lite tävlingsmoment så sakta

* Agility nybörjarkurs - kör igång nästa vecka eller veckan därpå.

* Träna på att mäta henne inför utställningar, hon blev jätteskrämd på Malmö INT så jag har massor med träning framför mig.

* Ställa ut, både jag och hunden tränar... Vi ska till Skanör/Falsterbo inoff, Lomma inoff, Hässleholm Nat, Hässleholm Int, SSPK Veberöd, Antagligen Burlöv inoff, Skånepinnen, ev. Tvååker, Mälarpinschern och antagligen också Västerås Int

Om jag hinner hade det varit kul att komma igång med spår också, men just nu är det lite tight med tid för det.

Jag & Aquiro (7mån pinscherhane) går just nu valpkurs för uppfödaren. Med fokus på passivitetsträning, kontakt, följsamhet & även prova på ett par bruksgrenar.

I sommar blir det minst 1 utställning, Mälarpinschern, sen ev även den Int utställningen i Västerås samma helg.

Till hösten är det MH & kennel-läger som gäller. Förmodligen någon mer utställning.

Just nu är det att ta oss igenom slyngelåldern som gäller. Hålla kvar hans grundlydnad, lägga extra fokus på inkallning, hundmöten & sånt han redan kan. Varefter han mognar kommer jag lägga in mer & mer tävlingsmoment. Sen kommer vi att debutera i LK 1 när vi är redo:)

På sidan av lydnaden kommer vi även träna agility & förhoppningsvis någon bruksgren.

Nikita är förhoppningsvis dräktig så för henne blir det lungt fram till efter sommaren.

Leia och jag går just nu kontakt och vardagslydnad 3. Senare i vår ska vi gå en kurs i tävlingslydnad. Målet är att starta ettan nån gång i sommar/höst.

Sedan är det en hel del utställningar inplanerade; DS cupen, Österbybruk, SSPK Österbybruk, Västerås Int, Nyköping nat, Norrköping nat, SSPK Täby, Täby nat. Målet är att försöka få ett cert iaf...

Sedan ska hon paras i höst!

Närmast är MH på Lidingö nästa helg!

Planer för boxern, i början av maj ska vi på en boxer brukshelg. Sen i slutet av månaden blir det utställningsdebut på piteå officiella.

Under våren sommaren och hösten kommer vi träna spår och lydnad. Och förhoppningsvis startar vi i lydnadsklass 1 i höst. Och så kommer det att bli kanske 2-3 utställningar till under sommaren. Sen blir det ju även MH framåt hösten.

Med amrisen kommer det bli det gammla vanliga, viltspår och apportering. Sen hade jag velat börja med agility. Tror han skulle gilla det.

Haha, Nikita är dräktig...jag höll på att sätta i halsen....och ndrade om jag hade skrivit nåt konstigt...sen såg jag att det inte var mitt inlägg ju....vadå kokko...:angel:

Haha, jo det kan bli lite förvirrande när de heter samma saker :rofl: Dock är väl inte Nikita direkt det ovanligaste hundnamnet...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 425
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Ja, frågan ställdes i rubriken. Hunden spårade inte alls igår, regnade när jag la spår men sol när vi spårade. Kan dock vara andra...
Svar
13
· Visningar
4 254
Senast: muppia
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 728
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar