Aktiviteter i Sthlm med snart 3-åring

keilir

Trådstartare
Jag och dottern drar till Sthlm några dagar och vi vill ha tips på aktiviteter. Junibacken har vi planerat in och Skansen tror jag vi hoppar denna gång. Finns säkert massa att göra så nu vill vi ha tips :)

Sv: Aktiviteter i Sthlm med snart 3-åring

På Södermalm finns tex Bryggartäppan/Anders Fogelströms park som är en ganska nyöppnad lekpark med Fogelström-tema och Stora Blecktornsparken som har lekpark och en del djur.

Aquaria, om barnet gillar fiskar. Inte så stort men min son har uppskattat det väldigt mycket. :)

Ska det vara roligt för er vuxna också, eller mest för barnet? Vi har en treåring, och det här är några saker vi gjort i sommar:

*åka djurgårdsfärja till Skeppsholmen, fika på något museum, promenad och titta på båtarna.
*pendeltåget till rådans friluftsområde, Handen. Extremt barnvänligt med stora klätterställningar, stora gräsytor, skog och promenadvägar
*stora skuggans 4H-gård, djur och fika i nationalstadsparken.
*Bergianska trädgården, två fina växthus med jättenäckrosor, bananpalmer etc etc, fik och en fin trädgård. Naturhistoriska museet ligger nära.
*kulturhuset, rum för barn och fika högst upp med utsikt över staden.
*tunnelbana till liljeholmen, lek i fruktlekpark, promenad till vintervikens barnvänliga café.

Vad är ni intresserade av?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 655
Senast: Blyger
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 018
Senast: Myrten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 930
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024