Aktiviteter i bastuvärmen?

Gnist

Trådstartare
Vadret.jpg

Motionering och annan träning sker mestadels på mornar och kvällar här, men även under dagtid görs lite. Dels håller hundarna igång rätt bra på egen hand, men jag låter dem göra fodersök ute på gräsmattan ibland.

Tar ca 4 dl foder och hivar ut, så spridningen blir stor och släpper sedan ut valfri flock.

Denna gång i konstellationen: Rix, Strumpan och de tre valparna

fodersok-1.jpg

fodersok-2.jpg

charmie-080606.jpg

Bra aktivitet, som gör att de får jobba lite extra med nos och knopp tycker jag :D

Sv: Aktiviteter i bastuvärmen?

Naaaw, dina valpar är så :love:
Med 30 grader i skuggan kan man inte göra ett dugg här, bara ligga och dröna på toagolvet hela dagen, jag funderar på att ösa lite vatten på henne ;)
Meningslöst att vara New Foundland i den här värmen :crazy:

Det har varit samma temp här tidigare när de fick leta foder, men nu har det börjat blåsa, så nu är det bara 27 + i skuggan :D

strumpan.jpg

Är man dessutom en terrier, som inte frivilligt avviker långt från matte, så kan man faktiskt få följa med ner till vackra åbacken för ett dopp eller två..

abacken-1.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0206.jpg

DSC_0134.jpg

Härligt att bada och bra träning för muskler och koordination att simma, klättra och hoppa på stenarna nere vid ån.

Och ni behöver inte vara oroliga; Vi befinner oss i en instängd fårhage och hunden i fråga är aldrig längre bort än 10-20 meter..

Gud så fina bilder, och vilka härliga omgivningar! Det är när jag ser sådana här bilder som jag nästan kan längta tillbaka till att bo på landet, men bara nästan. :p ;) :D

Kan jag skicka upp min vovve till dig, här hemma orkar vi inte göra ngt. Det är för varmt...

Härliga Bilder På Fina Vovvar!

Hmmmm... Är det bara jag som "plågar" mina hundar med lite aktiviteter under bastuvärmen :confused: :eek: :crazy: :devil:

kom igen nu.. Jag vet att där finns fler ;)

å fina stromboli :love: är så himla glad att jag har en valp från honom :D kommer bli himla besviken om min Vidar inte blir lika snygg som strumpan :p

Det enda matte och vovvar orkade göra i värmen va att bada :p springa vid stranden o leta pinnar oså :p

Flygande terrier :D

Han älskar att få vara med ner till ån och skuttar runt på stenrävlet som en liten bergsget ;)

Leta frukost på gräsmattan, träna vattenapportering och trickträning är detvi gör på daga rna :)

De enda aktiviteter vi kör med i den här hettan är godissök, simning och lite trickträning det får räcka för vår del :)

Hmmmm... Är det bara jag som "plågar" mina hundar med lite aktiviteter under bastuvärmen :confused: :eek: :crazy: :devil:

kom igen nu.. Jag vet att där finns fler ;)

Nejdå:laugh: Min har varit i sandgropen och sprungit i egen takt = mest legat i skuggan och lekt med sin boll.
Hon springer lös i skogen + badar.
Idag tar vi en vilodag;)

Får hundar röra sig i egen takt tar dom inte skada av aktivitet. Gärna ett bad efteråt för att kyla ner sig lite.

:angel::angel:kan jag inte få skicka mitt gäng till dig, för här hinns de inte alls med några hundar eller träning just nu o dessutom har Jänta kommit på 111 olika sätt att ta sig ut, då hon springer till sommargästerna o tigger o letar mat:rofl:( stackars hund men hon står ju som sagt på bantning o halva födan består av rivna morötter)

Nej snart ska vi ta semester o bada o simma i havet:laugh:

Härliga terrierbilder!!

Här är fler hundar som inte slipper undan helt i värmen.

Godissök.

studentfoton017.jpg
[/IMG]

Lite slalom.

varmt020.jpg
[/IMG]

Lite hopp.

varmt053.jpg
[/IMG]

Småfjantarna gör mest såhär när det är som varmast.

studentfoton034.jpg
[/IMG]

Nån som vill veta vädret nästan högst upp i norr?

Här snöar det!!!:eek:

Ja då i juni... dock är detta en väldigt udda sommar(?).

Det brukar inte snöa efter första juni och frostnätterna brukar vara över efter den 12 juni, iår ser det ut som att vi får ha vinter till 1 JULI..!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 726
Senast: s957
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 263
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 003
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka