Aktiviteter för barn & undomar

X

x_treme_x

Jag är med i våran ridklubbs ungdomssektion, en aktiv US. Vad jag tycker är tråkigt är att det har "kört fast" lite grann på aktivitietsfronten, vi har gjort det mesta (allt från rykttävlingar, lekar, tårttävling, käpphästkm,övernattningar, spökkvällar, ja det mesta helt enkelt, men det känns som att det alltid blir samma sak).

Vad jag skulle vilja ha hjälp med nu är några nya ideer! Vissa saker vi fixar blir alltid samma sak, lek i ridhuset, mat och lite tävlingar. Jag vill förnya det här lite :grin: Hoppas ni har några bra ideer där ute? :D Tack på förhand!

Sv: Aktiviteter för barn & undomar

Utmana styrelsen på "fångarna på fortet"? Äggjakt till påsk? Aktiviteter utanför stallet tex badhus? Bowling? Sätta upp en pjäs? Krocket turnering? Andra sportaktiviteter? Knoppningstävlingar? Stallrally? (heldag med och runt häst, poäng på mockning, skura box, krubba, vattenkopp, smörja, sedan rykt) Utmana närmsta ridskola på käpphästdressyr/hopp/fälttävlan? Loppmarknad? Prylbytardagar? Skötarbal med dresscode? Matlagningskvällar där barnen får laga mat och sedan köpa till inköpspris, resten säljer ni till övriga hungriga? Förutsätter att ni har tillgång till cafeteria med kök förstås. Agility? Kaninhoppning? Stenplockartävling i den mest behövande hagen? Skattjakt med ledtrådar spridda över stallområdet? skottkärrerejs? banbyggartävling? Grimskaftstillverkning? snitslad frågesportbana i skogen? Bör ha skog i närheten för denna ide'. :D

Sv: Aktiviteter för barn & undomar

vilka massa bra ideer! :D tackar för tipsen!! Övriga, skriv gärna ännu fler ;)

Liknande trådar

Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 156
Senast: iiantazie
·
Övr. Barn Har en fyraåring hemma som är ensamt barnbarn på sin pappas sida samt mormors enda barnbarn. Min farsa har rätt många barnbarn däremot...
Svar
13
· Visningar
2 068
Senast: miumiu
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix