Aktiviter i Stockholm....

Kattennizze

Trådstartare
Jag vänder mig till allvetande Buke, men jag undrar om någon snäll person har tips på vad man kan hitta på i Stockholm under juldagarna med småbarn? Typ juldagen, annandagen....Junibacken har vi besökt, och sen vet jag inte så mycket mera....tips mottages ytterst tacksamt.

Jag vänder mig till allvetande Buke, men jag undrar om någon snäll person har tips på vad man kan hitta på i Stockholm under juldagarna med småbarn? Typ juldagen, annandagen....Junibacken har vi besökt, och sen vet jag inte så mycket mera....tips mottages ytterst tacksamt.

Skansen, så klart! http://www.skansen.se/sites/default/files/skansen-images/skansen_2014_svenska_webb.pdf

Är barnen över 7 år så skulle jag gå på Ronja Rövardotter på annandagen: http://kulturhusetstadsteatern.se/Teater/Pjaser/2014/Ronja-Rovardotter/ Överhuvudtaget så är Kulturhuset värt ett besök, det finns ett omfattande program och verkstad för barn. Det är stängt julafton och juldagen, men öppet annandagen.

Lite allmänna tips, men jag har inte kollat upp öppettiderna:
http://www.alltomstockholm.se/incoming/article4064755.aos

Det finns mycket kul det finns att göra i Stockholm med barn. Ibland tänker jag nästan att jag borde skaffa barn så att jag får följa med till Moderna museets verkstad.

Det finns mycket kul det finns att göra i Stockholm med barn. Ibland tänker jag nästan att jag borde skaffa barn så att jag får följa med till Moderna museets verkstad.

Den är super. Du kan få följa med oss, jag har mångårig vana av att ta med barnlösa vänner dit för pyssel. Sist satt vi 5 timmar och byggde kaniner i lera, målade och limmade.

Jag tipsar som vanligt om spårvägsmuseet som ligger på söder.

Billigt och min son har älskar det sen han var två.

Tror att Teater Tre, också på söder, har föreställningar i mellandagarna.

Rum för barn på Kulturhuset på Sergels torg är bra också. Men man kanske vill äta någon annanstans, har för mig att det enda matstället är ett svindyrt Waynes coffee på bottenplan.

Och jag tipsar om Naturhistoriska riksmuseet vid Universitetet :) Där finns även Cosmonova som visar häftiga filmer i cool filmkupol.
En liten promenad från museet vid Stora skuggan finns även en jättemysig 4-Hgård med djur och ett trevligt café!

Kolla teatrarna på Söder, Boulevardteatern och sen finns det ett kafe Klaver som har en del jättebra program för barn.

Gå in på hemsidor och kolla vad som är öppet, tror inte att det är så mycket. T ex spårvägsmuséet är stängt under alla jul- och nyårsdagarna. På juldagen brukar mycket lite vara öppet, få restauranger och affärer har öppet.

Den är super. Du kan få följa med oss, jag har mångårig vana av att ta med barnlösa vänner dit för pyssel. Sist satt vi 5 timmar och byggde kaniner i lera, målade och limmade.

Då kanske jag kan få följa med under sportlovsveckan och titta på Louise Bourgeois och sedan göra egna spindelskulpturer i verkstaden? :love:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 415
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 439
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar