Aktivering i busväder?

L

Lillaloppan

Hur aktiverar ni era hundar när det blåser full storm ute och regnet öser ner? Lite svårt att träna ex linförighet när man knappt kan gå upprätt utan att blåsa omkull.... Spår kan ju också vara lite svårt då spåret lär flyttat sig 1km innan man hunnit börja...Speciellt om man har en hund som är nybörjare.
Idag har det dock varit uppehåll och vinden lugnade sig lite på em så jag och hunden tog en lång promenad i skogen och passade på att träna lite framförgående och inkallningar. Sen klättrade vi i en backe och hunden fick leka med sin älskade boll som avslutning. Nu är han trött och nöjd och sover under datorbordet!
 
Sv: Aktivering i busväder?

Det blir väl lite inomhuslekar som "gömma godis".
Nu har jag ju en hund som inte kräver så våldsamt mycket fysisk aktivitet men desto mer psykisk så det är kanske lättare för mig.

Men visst jag börjar också tröttna på vädret...:( Kan det inte snöa snart?
 
Sv: Aktivering i busväder?

Ja, har också kört med en del inomhus aktiveringar som gömma godis och boll. Men en schäferhane på drygt 2 år behöver en del fysisk motion också... Givetvis en del psykisk aktivering också men ibland känns det som han behöver "rusa av sig" och hur kul är det att ge sig ut i skogen när man blir lerig upp till knäna och har en lerklump i andra änden av kopplet.... Om det åtminstone kunde sluta regna!! Och frysa på lite så leran "försvinner".
 
Sv: Aktivering i busväder?

Då åker jag till ett ridhus o tränar o så är det tänkt att jag ska göra hela vintern så jag kan vara aktiv hela vintern med lydnad.
 
Sv: Aktivering i busväder?

Jag håller på att lära in kryp. Det kan jag göra både i lägenheten och i långa korridoren i trapphuset.
 
Sv: Aktivering i busväder?

Har ett ridhus vi tränar i en gång i veckan, då tränas skydd och lydnad. Men har bara tillgång till det en gång i veckan och det behövs ju tränas lite mer än en gång i veckan....! Ibland har vi lite objektsträning också men då blir det mest anskällningar och sådant. Det är mest lydnadsbiten som regnar bort....
 
Sv: Aktivering i busväder?

Bra idé! Går ju i ett par garage när jag jobbar så ett av dom hade passat bra! Det är dessutom öppet för allmänheten fram till 22.00 så det passar ju bra. Det enda trista är att jag har 4,5 mil in dit... Men någon gång då och då hade inte skadat!
 
Sv: Aktivering i busväder?

Jag tar kusen och ger mig ut på en travtur i högt tempo med jyckarna hack i häl, 3 flugor i en smäll. Sen får jag spola av dem, men de är rätt nöjda en stund iaf :)

Annat försöker jag göra inomhus.

//E
 
Sv: Aktivering i busväder?

Antingen åker jag till ett ridhus, eller så kör jag fjärr samt kryp i hallen :D

För den fysiska delen så slänger jag på mig rejält med kläder och kör budföring.
 
Sv: Aktivering i busväder?

Själv har jag skaffat liiten hund så numer så kan vi leka och kasta boll och ha dragkamp inomhus när det är dåligt väder.:D
 
Sv: Aktivering i busväder?

Om min vovva känner sig understimulerad så går hon och drar katten i öronen för att han ska leka med henne:D :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, vi har två hundar som är trevliga och sympatiska i övrigt, men som har en olat där vi misslyckats kraftigt i vår träning och...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Har filat lite på det nu sen helgen, men kommer inte riktigt på något bra. Hunden är runt 18 månader, tik, stående fågelhund...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: lady_vip
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Jenka
·
L
Övr. Hund Har börjat fundera omkring det här med hundar,uppfostran samt flockledare/flockmedlem. Jag har vissa åsikter vad det gäller min egen...
2
Svar
22
· Visningar
2 191
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp