Aktivering av fåglarna?

D

Donalds

Känner att jag inte riktigt aktiverar mina fåglar tillräckligt vad kan man göra med dem/ åt dem. De får givetvis vara ute och flyga varja dag ca 4 timmar också har det ett eget träd de kan vara och busa i men, vad kan man mer göra för dem?:confused:

lek med dem själv.

vissla sjung dansa härma dem, låt dem härma dig. Lek med dem med deras leksaker.

Ja å min nymf brukade dansa. De tyckte han var skoj. haha :D :love:

Sv: Aktivering av fåglarna?

Lek md dom, träna olika komando som "upp", "ned" o.s.v. Om de är handtama så låt dem följa med dig i lägenheten/huset när du gör olika saker. Mian gojor brukar vara med när jag diskar och "hjälper till". Ovant i början men kul omväxling för fåglarna - och mig. Variera leksakerna ofta, klura ut finurliga godisgömmor som de kan pyssla med när du inte är hemma... Det finns massor att göra.
Och det är utan tvekan värt det när man ser att ens busfåglar mår gott :rofl:

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 167
Senast: skogaliten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama