• Avel
  • Trådstartare Trådstartare baldu the badger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Akribori

*KL*
100 är medelvärdet.
Om Akribori fortsätter att ligga på de siffrorna lär han bli kasserad...
Men han har ju gett en väldigt bra typ på sina avkommor. Sök här på forumet, så hittar man hans avkommors siffror från 3-årstestet.

Som regel brukar ju de första siffrorna vara ganska höga, och sedan dala något...

mvh

Jag vet att det tidigare diskuterats här att Akribori är född -96 men saknar tävlingslicens? Är det någon som vet varför han inte tävlas? Eller har det framgått i någon annan tråd som jag missat?

Jag vet att Susanne varit på om att få tävla honom, men fått svaret att "han har fullt upp med att betäcka än så länge", och så länge hans stoantal är högt så kommer det att vara så...
Sen tycker jag kanske att det är ett litet konstigt argument...andra hingstar klarar ju bägge sakerna.

Men heimdahl har också sagt (visserligen för två år sedan) att vissa hingstar drar in mkt mer pengar i avelsboxen än om de tävlas samtidigt... tolkas ???

Kan ju vara att han inte behöver mer reklam, har ston redan, och de väntar att hans avkommor ska visa sig innan han faller ur modet? Jag vet inte men hoppas att det är så.
Ulrika

Har man livlig fantasi kan man ju tolka det precis hur som helst;)

Själv tycker jag inte att hingstar är intressanta om de inte tävlas.

Min personliga åsikt är att han inte är någon höjdare i aveln. Har sett honom ganska många gånger på visningar och har aldrig gillat hans trav-den är medioker. Däremot är han vacker som en dag, men som sagt ingen hingst som för vår avel framåt...

Håller med er till stor del. MEN nog har vi fortfarande ston i vår avel som verkligen behöver en "upplyftning",farligt att inte räkna med den faktorn:smirk: .
Där är jag övertygad om att han fyller en fin funktion. Sedan inte sagt att det inte finns andra hingstar som också gör det.

Att jag använde honom berodde dels på att goda vänner sett honom i tyskland, samt importerat en åring efter honom som var rejält läcker(hoppdiplom), samt att jag var "nyfiken" på hur mkt jag kunde "lätta upp" vårt lite burkiga Electrosto, och det lyckades iallfall över all förväntan.

Óm man vet varför man använder honom, och är medveten om hans för resp.nackdelar så tror jag inte han är en "värre katastrof" än vissa andra hingstar i aveln.

Hej, såg en gammal tråd om din häst e.Lido u.Lonita. Hur gick det med ditt sto? Hur blev avkomman? Roligt att höra. Jag har ett helsyskon till ditt sto, en valack som är 20 i år och som är helt super. Även han kan det mesta utom passage (som inte jag kan än). Känns jobbigt att han börjar bli gammal och jag kunde inte låta bli att se på nätet efter syskon. Jag vet att en helbror gick på Huvudsta Ridskola i Stockholm en massa år, men jag vet inte om han lever än, sen ska det finnas 2 valackar hos en tjej i Göteborg enligt Lans uppfödare. Det är alltid roligt att höra.
Hoppas det gick bra för dig med Matilda.
:)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 573
Senast: smulan87
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
Islandshäst Jag funderar på det där med fyr- och femgångare, och avel. Detta efter att ha läst och hört diverse påståenden som att man aldrig ska...
Svar
5
· Visningar
2 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka