Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Athletin

Trådstartare
Hejhej!

I veckan nu får jag hem ett jättefint litet sto för hantering och inridning
efter Camaro M
UE: Pik Trumpf

Det vore jätteroligt att se andra avkommor efter denna underbara hingst och kunna diskutera temperament osv :D

Nu vill jag ha bildbomb!! :D
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Jeg har en 3-årig vallak e. Camaro M - Everest - Any Questions, egen uppfödning. Han er veldig fin, har fine gangarter og er helt ukomplisert i håndtering, men har mye nerv. Vi har derfor tatt det lugnt under innridningen, og det blir ingen 3-årstest på han. Han er 165 cm høy nå som 3-åring.

Her kommer noen bilder av han fra gårsdagen.

IMG_2887.jpg


IMG_2890.jpg


IMG_2904.jpg


IMG_2900.jpg
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Bild013.jpg


Pelle f 2006 E: Camaro M - Cortez- Lemon - Urbino- Ganymed stofamilj 44
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

CamaroM-PikTrumpf.jpg

CamaroM-PikTrumpf2.jpg


Här är tjejen som jag får hem.

Född 2005.
Är inte inriden då hon har blivit "bortglömd" på ett stuteri.

Otroligt känslig och försiktig i psyket så innan jag gör något annat med henne så måste jag få hennes tillit.

men jag har inte bråttom så det får ta den tid det tar :)
 
Senast ändrad:
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Anestr: Vilken trevlig typ han är! ^^
Vad är det för framtidsplaner för honom ? :)
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

dramatik: Takk, det synes jeg også. ;)

Athletin: Takk for hyggelig tilbakemelding! Han har vært veldig smal, men har endelig lagt seg ut nå. :) Jeg tenker å beholde han selv, da han er det eneste avkommet jeg har igjen etter min gamle tävlingshest. Han har mye nerv og er veldig känslig, så vi har tatt det i hans tempo, men vi håper å vise han som 4-åring neste år.
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Verkar vara ett vanligt drag på avkommor efter Camaro, att dom är väldigt känsliga och har mycket nerver.
Känner igen detta även på stoet jag får hem som förövrigt heter Cricket :)

Hur går det med inridning Anestr?
Eftersom jag ska rida in Cricket och tidigare inte har hanterat hästar efter Camaro så är jag intresserad av att veta :)
Du har fått en häst i hygglig storlek också, Cricket är bara 158cm.
Liten med tanke på att vara efter Camaro vad jag har förstått, men alldeles lagom stor för mej :D
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Det har tatt tid, men vi er godt i gang nå. Han har vært mye spänd, og vi har tatt det lugnt med alt for å ikke skremme han. Han er snill i all håndtering til daglig, men insitting og inridning har tatt litt lenger tid da han har vært veldig usikker. Det er også derfor vi ikke viser han på 3-årstest, da han ikke er kommet langt nok. Nå har vi sittet på han i skritt, og det går framover for hver dag. Vi har ikke dårlig tid. :)

Stoet du får hjem ser fint ut! Det er helt ok at de ikke blir så store. ;) Mammaen til min Camaro M var bare 159 cm, men denne er allerede 165 cm treåring, men jeg håper han ikke vokser så mye mer. :)
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

ja det verkar som dessa hästar inte är något för den som har bråttom :)

Jag får tänka unghäst totalt med stoet eftersom hon har kommit i skymundan och bara ha fått gå med en stoflock.
I dagsläget kan hon inte gå någonstans utan sin mamma.

Omöjligt att försöka vänja henne vid att gå ifrån mamma i det stallet hon står nu då hela stoflocken rymmer efter om man tar in ett sto.

Så jag får ta hem henne och börja HELT från början.
Men jag gillar utmaningar :)
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Ancan: Hur är hans temprament?
Har du ridit in honom? :)
Mankhöjd? :)

Han är känslig men oerhört lyhörd, vill alltid göra sitt bästa.
Min dotter har ridit in honom utan några större bekymmer.
Han var end 154cm som 3 åring, men är 163 numera, så det stämmer säkert som ngn skrev att det är hästar man tar det lugnt med i unga år.
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Har en valack född: 05. E: Camaro M - Cortez - Maximus. Han är ca. 1.72 i manken. Har ett trevligt temperament, snäll i all hantering, rolig personlighet. Har en väldigt fin galopp och ett fantastiskt hopp. Han är känslig och lyhörd i ridningen och väldigt orädd. En mycket trevlig individ helt enkelt! :) :love:

32320756.jpg


32476956.jpg


32460616.jpg


32700674.jpg
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Själv har jag ett sto f 2006 som bara gått med sin mamma och syskon på lösdrift tills hon blev 6år då såldes hon och dom försökte i princip rida in henne så fort dom kunde. Vilket inte passar henne och vad jag hört flera Camaro M avkommor. Dom är sååå snälla och trevliga men lite nerviga och försiktiga, dom måste få bygga upp tilliten innan man sätter nåt större krav på dom. Min tjej sa ifrån helt och jag köpte henne samma dag som hon skulle avlivas. (Hon hade bedömts som för farlig att rida in). Nu har jag skrittat henne några gånger barbacka och vi tar det lugn och försiktigt.
Ursäkta för sent inlägg.
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Har ett tioårigt sto e Camaro M, som jag haft sen hon var fyra. En fantastisk häst att tävla med, men också mycket känslighet och en del egna åsikter... Hon är snabb att låta mig veta när jag gör fel, men i gengäld får man svänga hur snävt som helst och komma hur nära som helst.

En stor personlighet i stallet med, hon har lärt alla som är där var hon vill bli kliad, och lyckas alltid få någon att ta sig tid att göra det:)

Vet inte hur man gör för att få in en bild, men länkar till hennes Blup-sida. http://www.blup.se/sv-SE/horses/163285-carmen-5-swb
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Får visst inte till bilden:confused:

Har iaf ett 3årigt sto, min mest personliga och sociala häst:love:
Snäll men väldigt egen, man måste Be henne om saker...isf funkar allt toppen men om nån försöker tvinga henne till något tar det hus i helvetet..
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Spännande att läsa om era Camaro M avkommor. Jag har ett 2 årigt sto, som stämmer med era beskrivningar. Men så är också hennes halvsyster med samma mamma. Så det kanske inte bara är pappas mentalitet.
Hennes stam: E: Camaro M U: Vienna UE: Aerline H.
Hon har haft sadel, träns och tömkörningsgjord på sig. + varit på löshoppning. Längre har vi inte kommit.
Min dotter jobbade på stuteriet där Camaro står. Han hade många avkommor där. Några hjälpte hon till att rida in. En del var känsliga, om man tog dom för snabbt. Det kunde ge sadelgjordstvång. Men det kan ju drabba många unghästar, om man går för fort fram. På dom hästarna gick det över efter lite träning.
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

KL, vilken rolig tråd!!

Extra kul att Camaro blivit Elit nu också =) Min lilla räka f. 2010 e. camaro m - Martini har jag haft sedan hon var sju månader. Som många av er andra skriver om era så har hon en hel del nerv, men är samtidigt väldigt klok och hård. Exploderar lätt men stannar sen upp och tänker. Har blivit väldigt trygg och trevlig, alla som träffar henne blir förvånade över hur cool hon är, något som jag tror är en kombination av att hon är klok och att vi har tränat mycket på lite allt möjligt. Samtidigt så är hon precis som ni beskriver vissa av era, "hård". Är inte vek på något vis utan jag tror att hon är en sådan som mycket väl kan sätta hårt mot hårt om man skulle få för sig att pressa henne. Har mest märkt av det i hagen där hon gärna kör med de andra hästarna. Jag har varit noga med att arbeta mjukt och långsamt med anpassade krav och mycket positiv förstärkning så jag har inte märkt av det så mycket i hanteringen.

Och så bildbomb :D


våren - 11, en liiiten räka:

SDC11758_zpse60a07a0.jpg



2-årspremiering 2012:

2012-08-121053570_zps3b66f741.jpg

IMG_1226_zps82061ccc.jpg


Första uppsittningen i september 2012:

DSC01129_zps8f260d27.jpg


Och så ett klipp från förra veckan då vi var iväg på träning för första gången

http://www.youtube.com/watch?v=QFxmpIljs3M
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 731
Senast: Görel
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: prallan
·
Avel Mitt sto är e: Beach Boy ue: Colombo, Nu är tanken att hon ska betäckas och jag kan verkligen inte bestämma mig fär med vem. Hon är...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: Freja_
·
Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 187
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp