Jag förstår inte vad du ö.h.t säger!
du skrev klart och tydligt i ditt inlägg att du INTE KÄNDE TILL AD alls innan Kalla faktas - trailer eller ej vad har det med saken att göra?!. Och sen säger du att du är VÄL införstådd med honom och har varit på mantorp osv osv. du säger emot dig själv och det har INGET att göra med hur jag klipper. Ge dig nu och inse att du virrar fram och tillbaks och vänder och vrider och det är inte konstigt att man inte förstår dig - alls. du skrev och jag citerar IGEN:
Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån.. [/I]
Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas.QUOTE]
Jag förklarar tydligt
Kalla Fakta började med en trailer inför sitt program en vecka innan programmet sändes, under den veckan läste jag om AD både i det som finns på internet, i den tråden som startades o där han själv gjorde ett inlägg.
Folk började tala väldigt mycket om han, både positivt o negativt.
Sen gick Kalla Faktas program...
Dagen efter, Måndag var jag på trav på Mantorp, då skedde olyckan som vart om diskuterad i media och jag såg hur han uppförde sig där.
Dvs, Jag tycker jag har en ganska stor grund att skapa mig en åsikt.
Du skriver:
Citat:
ang. AD så skrev jag tydligt att det AD står för har gjorts tydligt i det STORA reportage som NT hade, DET reportaget illustrerade hans attityd och åsikt runt det hela. Jag har INTE diskuterat Kalla fakta här. Att kalla fakta svängde det på ett sätt som inte heller AD själv var nöjd med, och därför har kommenterat, är ju en annan femma och står inte för AD själv eller hur?
Citat:
Jag tycker det är väldigt starkt och modigt av en så prominent profil att kliva fram och så pass konstruktivt framföra kritik mot den sport och det yrke han tillhör. synd att folk som sagt reagerar så oerhört mot att konstruktiv kritik riktas ö.h.t - det är lite för att inte säga rätt så ordentligt, tragiskt och väldigt talande i övrigt.
Jag skriver:
Fast det är ju inte artikeln i NT som gör att folk reagerar så kraftigt som de gör, eller hur.
Och kritiken mot AD är ju inte pga. att han är kritisk utan på det sätt han gör det o som får honom att framstå som en Tomte o travet som ett stort Djurplågeri på felaktiga grunder.
Det är synd, för det hade varit intressant med en granskning med ett seriöst program som verkligen ville visa hela travet och folk fick komma till tals o få fram va de egentligen menar, inte massa lögner hit o dit.
du får ursäkta en naiv idiot, men jag förutsätter i travkretsar att ni är väl införstådda med AD's grund filosofi och uttalanden, och att man därför kanske ska gå till det han uttalat sen länge snarare än att haka upp sig på ett program som man samtidigt i samma andetag bedömer som snedvridet och vinklat, det borde väl inkludera möjligheten att det är snedvridet och vinklat även ur de perspektiv man gillar mindre än andra, i detta fallet gillar man AD mindre än ÅS eller hur?
Nej det tror jag inte alls alls travfolk är insatta in.
Travfolk är nog som de flesta andra, nöjer sig med att titta på en dokumentär o utgår därifrån..
Hade inte hört talas om A.D innan Kalla Faktas Trailer började sändas
Så det jag besvarar är då att vi inte är särskillt insatta i AD´s filosofi o utalanden..
Så fortfarande så är inte Kalla Faktas program det enda jag har skapat mig en åsikt på!