Håller med er alla om att hon borde röra på sig. Hon går i stor hage som vanligt med resten av flocken och går in 20.00 och släpps ut igen 07.00 och det är då man ser att hon har ont.
Rids hon så går hon med JÄTTE korta steg fram. När jag frågade vet vad man kan göra mot att hon är så halt efter att ha stått still under natten tyckte han att jag helst av allt skulle ha henne på boxvila men eftersom det handlar om så lång tid så tyckte han med att det var bättre att hon fick gå som hon gör nu eller att jag tar in henne några timmar tidigare, tyckte absolut inte att hon skulle röra sig mer och då är ju lösdrift inget alternativ. Hittar dom vid MR att det är nått liggament eller nån mjukdel i hoven som är felet så är det tydligen bara vila som gäller och då är hon ju redan under rätt behandling. Men ska ännu en gång kontakta försäkringsbolaget, för det smidigaste hade ändå varit att få magnetröntgen undanstökad. Ska prata med kliniken om hon överhuvudtaget får röntgast under dräktigheten,men dom har inte telefontid förens på måndag. Vad jag fattar det som så måste hästen vara under narkos vid magnetröntgen. Nån som vet? Tack för funderingar och åsikter förresten