Sv: Åka iväg på tävling själv?
Herregud, vad är det för lyxiga tävlingsplatser du åker på som man får så mkt plats per transport? Det måste vara dressyrtävlingar för där är ju inga folk jämförelsevis med hopptävlingar.
Jag tar ur mellanväggen när jag åker själv och så gör jag allt i trailern. Eller har jag tur så får jag parkera längst ut då kan jag binda upp hästen utanför.
Min häst parkerar jag utanför släpet. Har ett 4 meter långt grimskaft som jag knäpper fast i bettet och så kan jag gå till sadelkammare/bil och hästen är kvar bakom släpet, men jag håller ju i den så ingen behöver bli orolig.
Men är han parkerad så är han. Ställd häst står
Det man får skippa då när man är själv är som du skrev vattenflaska men framförallt benskydd vid framridningen.
Förut tyckte jag det var jobbigt att ha medhjälpare med då jag är en sån "att vill man ha nåt ordentligt gjort får man göra det själv". Men nu på senare år uppskattar jag en hinknisse så man själv kan gå runt och kolla resultat och prata med folk lite mer!
Herregud, vad är det för lyxiga tävlingsplatser du åker på som man får så mkt plats per transport? Det måste vara dressyrtävlingar för där är ju inga folk jämförelsevis med hopptävlingar.
Jag tar ur mellanväggen när jag åker själv och så gör jag allt i trailern. Eller har jag tur så får jag parkera längst ut då kan jag binda upp hästen utanför.