åka iväg och rida..

U

Uddatyp

brukar ni åka iväg och rida nån annanstans för miljöträning?
hur långt brukar ni idåfall åka?

har massor av ställen som ja kan åka till men dom ligger runt 5 mil från mig.
tycker ni de är långt att åka bara för att få rida på olika ställen?

tänkte eftersom jag inte vill tävla direkt men endå vill ha en häst som är van vid att komma ut på olika ställen tänkte ja att de va en bra ide..

Sv: åka iväg och rida..

hej jag rider inte, jag kör, men jag miljötränar hela tiden. Jag åker gärna till skogen och andra ställen där jag tömkör runt just för miljöträningen. jag tar även med min häst till ställen(vänner med hästar) jag kan ta med honom för att han och jag tycker det är roligt och komma ut och se annat. När jag red gorde jag likadant. Hästen blir så säker, plus att han nu tycker släpet är toppen eftersom allt det roliga som händet när släpet plockas fram. Jag använder lite samma metod som med en hund. åker till stranden och tar en promenad... m.m försöker att komma iväg 1 gång i veckan :bump:. jag kör upp till ett par mil max.

Senast ändrad:

Eftersom jag inte har så mycket gallop-vägar att rida på hemma så brukar jag åka till sommarstugan o gallopträna.Sen är det ju bra att dom vänjer sig att gå i olika miljöer. Sen åker man ju också o tränar o sånt.

Jag har varit iväg några gånger på uteritt med andra hästar. Min häst älskar det. Hon blir lättlastad efter en sådan tur.:D
Men har jag varit på träning kan hon bli lite svår att lasta nästa gång. Hon stönar när hon går av och ser ridhuset eller paddocken.:cool:

Så visst kan hästar tänka.;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka