åka buss problem HJÄLP

I

indigo95

Jag har världens snällaste hund men han är världens största fegis och mattegris:p
Vi har ett STORT problem för han HATAR att åka buss. han vägrar att gå på, de slutar med att jag bär han eller att jag släpar han(ordagrant ). han bara blåvägrar. Och jag vet inte varför:confused: de har aldrig hänt något som kan ha skrämt honom och han har alltid bettet sig så här. Men när vi väl är på plats så sover han och är inte stressad.
han gillar att åka vanlig bil och hoppar gladeligen in i bilen åker även lastbil ibland inga bekymmer där heller men på bussen är katastrof att få på han :confused:..
Kan ju säga att de inte är lätt att bära han han väger 35 kg ( amstaff / pitbull ) han är 1 år
finns de någon som kan ge mig tips på hur man kan träna bort detta.. hur ska jag reagera:idea:

tacksam för hjälp :bow:

Sv: åka buss problem HJÄLP

Min förra hund gillade inte att gå ombord på tåg, men eftersom jag tågpendlade till jobbet och han skulle med så bökade jag ombord honom varje dag och till slut fungerade det med att han hoppade på själv. När man åka offentlig transport så har man ju oftast lite bråttom på och de känner stressen. Man kan ju inte be tågfören (eller busschauffören) att vänta medan man placerar en köttbulle på varje trappsteg för att förstärka positivt :D, men jag kan tänka mig att om du använder klicker eller rösten så kan du iallafall få det till en mer positiv upplevelse.
Sen är din hund bara 1 år. Ibland behövs ju bara lite tid och träning för att få rutin på det.

Bara dra med honnom upp på bussen. Bär inte och gör ingen affär av det så förstår han tillslut att det inte är nåt farligt och han kommer inte heller slippa.

Det är bara att släpa... börjar du angagera och fjolla dig med att locka med godis etc etc så är det han som leder dig! Tvinga med han och va som vanligt.. gör han rätt så beröm såklart men inte mer än så..

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 457
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka