P

_Pandora_

det här hände när jag var och hoppa med min ponny pandora.. det jick jätte bra och vi hoppade 80 cm..
det var ett "titt" hinder en ox :crazy:ser och hoon var lite skraj för det. när vi skulle hoppa stannade honn..
och sen hoppade gon från stilla stående! :eek:
och då hamnade jag på halsen.. och sedan vart hon toki ochbockade m.m
och jag for av.. och jag fick en spricka i armen..
men nu har jag börjat hoppa lite smått i gen.. och det käns bra! fast det var väldigt pirrigt i början.. ! :crazy: fast det var härlig! :rofl:

Bröt själv handen för 6veckor sedan och ska hoppträna i kväll första gången efter det. Jätte nervös!!
Jag har fortfarande lite ont och blir svullen efter både mockning och ridning men nu vill jag inte vänta längre har ju längtat så efter att rida igen. Håll tummarna för mig i kväll.

~Y~

ja gick omkull me min häst över en oxer förra året :crazy:
det va hemskt att hoppa efter det, särskilt just oxrar..
men eftersom ja hatar o ge mej så hoppade ja iallafall :p
även om ja e rädd för nånting så ska ja ändå göra det. haha.. fast själv brukar ja ha tur, har bara fått ltie hjärnskakningar på dom gångerna ja ramlat av å så har ja inte kunant röra armen menmen... :p
har aldrig brutit armen eller nått *pepparpeppar*

det va bra att du hoppettihoppade igen :)
det ska man göra! :bump:

Hur lång tid tog det innan du kunde börja rida igen?

typ.. 3 och en halv vecka! :cry: det var int kul man längtade nästan igäl..

Jag hade oxå en olycka för ett par år sen, och var rädd i flera år!! Men nu har jag börjat hoppa igen, å jag håller med om att de känns härligt att våga på nytt!! :rofl:

gjorde mig mycket illa i axel för några veckor sedan när jag hopptränade.
Skulle hoppa ett rättupstående på 1m,men just i upphoppet så ändrade sig hästen och stannade.
Flög av och knäckte till axel det gjorde jätte ont och den domnade bort.Men satt mig faktist upp sen på direkten och hoppade samma hinder (fast jag sänkte det till 80cm).
Har inte hoppat sen dess tyvärr,men det ska väl bli snart igen :)

Liknande trådar

Hästhantering Allt började med att jag hyrde en häst några dagar i veckan för ca 1 år sedan. Hästen var en femårig vallack som aldrig hade blivit...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama