Airbag nytt skydd vid fall

Sv: Airbag nytt skydd vid fall

Om det går att göra den så man inte riskerar whiplash så tycker jag detta hade varit en SUPER bra idee :):bow:

Jag tycker det verkar jättebra. Särskilt om man kan ha bara den och inte en vanlig väst. Det går säkert att utveckla mer. Tänk vad bra när man ska rida in unghästar som kan vara lite stökiga.

*kl*

Min faster pratade med mig om en liknande väst/air-bag för 3-4 år sedan. Så antingen har den funnits länge, eller om ett annat företag gjort något liknande.

Vad händer om man glömmer att "inaktivera snöret", och den utlöses av att man hoppar av hästen? Blir det dyrt som bilen krockkuddar, eller går den att använda igen och igen och igen. Ide'n verkar kanon!!! Men blir den bara dyr, så kan man lika gärna använda vanliga...=D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 156
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 195
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama