Ähum.. Erfarenhet av flyg till/från Kanada?

Bewildered

Trådstartare
Tjena hela högen ^^

(oh vad jag saknar gnäggforumet.)

En såndär fatalt konstig fråga som bara kan komma från mig.. Men, är det någon som har någon som helst erfarenhet av flygen till/från Kanada - billigast, vettigast osv..

Samt.. är det någon som vet hur det är med visum och sånt där borta? Jag har ingen koll alls och petar hellre runt här än jag donar rundor med nån myndighet innan jag måste/behöver/borde.... >.<

flyg typ.... Köpenhamn-Winnipeg?

Kramet.

Sv: Ähum.. Erfarenhet av flyg till/från Kanada?

Hola,
Sist jag och maken var där så letade vi bara de billigaste som passade oss på Internet, typ.

Man söker tillfälligt visum på planet (precis som när man åker till usa). Du får 2 -3 papper där du skall fylla i en massa halvknäppa frågor. Jättelätt.

Det kan vara grinigt att komma in om du är straffad. Annars är det bara att tuta och köra.

mvh Eva

^^
Tack! Har kikat runt lite på nätet för ett tag sedan, känns som om d pendlar rätt ordentligt mellan 7000-12000 tur/retur.

tja.. knäppa frågor har jag inget emot, kan ju vara intressant att vara den som besvarar dom någon gång ;)

och straffad är jag inte :D så då borde d inte vara någe problem va? >.<

/Fia

Hola,
Sist jag och maken var där så letade vi bara de billigaste som passade oss på Internet, typ.

Man söker tillfälligt visum på planet (precis som när man åker till usa). Du får 2 -3 papper där du skall fylla i en massa halvknäppa frågor. Jättelätt.

Det kan vara grinigt att komma in om du är straffad. Annars är det bara att tuta och köra.

mvh Eva

(Gnägg-forumet finns kvar.)

Kolla upp med ambassaderna. De bore veta. Precis som utrikesdepartementet?
Tänkte på visum o sånt.

(Gnägg-forumet finns kvar.)

Kolla upp med ambassaderna. De bore veta. Precis som utrikesdepartementet?
Tänkte på visum o sånt.

jag menade Westerngnägg.. :D för mye stök på allmänna gnägget.

Mjo.. vill helst inte behöva rumstrera runt med dom förrän jag har lite mera kött på benen.. typ.. :D därför jag slängde in det här..

Hola,
Som sagt tidigare. Man fyller i tillfällig Visa på planet.
Dom handlägger inte sånt på ambassaden.

mvh Eva

Du e ju det! Alltid bra svar på allt när man undrar något! ^^ Du är en såndäringa som jag hade velat ha lite närmare så man kunnat dricka kaffe å prata konstigheter med! :D En bra människa helt enkelt!

Du e ju det! Alltid bra svar på allt när man undrar något! ^^ Du är en såndäringa som jag hade velat ha lite närmare så man kunnat dricka kaffe å prata konstigheter med! :D En bra människa helt enkelt!

vissa har ju tur ibland *peka på mig själv*

åkte visserligen göteborg-boston, men då med klm bokade via deras egen sida och fick resan för 7 tusen. hur dom kör till canada vet jag inte men det kan va värt att kolla upp!;)

*kl*

Jag blev med bjuden till Kanada fast jag skulle få betala flyget själv. Då åker vi från Göteborg tilll Amsterdam sedan direkt till Vancover dit vi skulle det skulle gå på en 8000 kr eller något runt där. Det skulle ta ungefär 12 timmar att flyga :crazy:

Hade det inte varit för skolan skulle jag åkt med! :love:

*S* Tja.. nu är det Winnipeg jag behöver ta mig till för att bila vidare ner till ett ställe som heter Carnduff.. :D

Som sagts här tidigare är det bara att åka och du får stanna sex månader utan visa, har jag för mig. Canadensarna är glada för att få besök, tror jag!
Men VAD ska du göra i Winnipeg (eller utanför..)?? Jag bodde en gång på ett "Swedish Heritage B&B" långt ute i skogen utanför Winnipeg. Ägarna undrade nog hur i hela friden en tjugoårig svensk tjej hade hittat dit..

Ha en trevlig resa! ...önskar det var jag som skulle iväg..

vad jag ska göra där? Jo, jag ska snurra fyra timmar söderut till strax innan gränsen till USA.. för å hälsa på nån... *S* miiiiiiiitt ute i ingenstans i oljeland typ. >.< Men det blir nog bra - under förutsättning att jag inte blir antingen grillad eller djupfryst :D

Ooh, jag förstår.. Spännande!

Kunde inte låta bli att leta upp detta Carnduff och ser ju att det ligger riktigt nära North Dakota, vilket har en särskild plats i mitt hjärta.. Så får du tråkigt i oljelandet kan jag rekommendera dig att ta en sväng via Turtle och Killdeer Mountains (kullar, icke att förväxla med berg...) ner till Medora, ND och Theodore Roosevelt National Park, USAs finaste enligt mig! ...och för all del; stanna till i Minots Scandinavian Heritage Park och hälsa på den jättestora dalahästen!

Haha, här sitter jag och försöker locka dig bort från Carnduff, men du kommer nog ha det alldeles tillräckligt bra just där! Men usch, vad avis jag är... :D

*S* Jodå.. det kommer nog bli alldeles suveränt..

Förhoppningsvis så åker jag nu i september.. och lovar bildbomba er efteråt ;)

Vad spännande!:)
för ganska exakt ett år sedan satt jag och planerade en kanada resa!;) tyvär blev den inte av och jag for till usa istället, men kanada finns kvar på min besöks lista...:)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka