Jag väntar nu på en special beställd protuguesa. Den borde komma nästa vecka. Katrin Wallberg har en därifrån så jag visste att det var bra kvalitet på dem och att de skulle ligga rätt på min häst.
Han kan göra sadeln mer eller mindre som du vill ha den. Om du har problem med att den inte passar kan du göra en profil på ryggen m.m. och skicka med den till honom så fixar han det.
Jag gjorde en hel del ändringar på min:
* kortare gallerier bak
* dressyrstroppar
* färgen
* skinnsäte istället för mocka
* mindre stoppning.
Det senare frågade jag noga om innan jag beställde det för att det inte skulle gå ut över sadeln vad det gäller allt annat.
Han räknade bara upp det jag angivit, samt att jag skrev med att jag provat en sadel från honom med standard utformning för ryggen på hästarna och att det passat, han skrev bara "yes I can do all that you asked without problems". :smirk:
Dessutom tycker jag att det var mycket prisvärt!
Jag köpte en sadel, stigbyglar, stigläder, dressyrsadelgjord och ett träns för ca 8500 svenska kronor. Och han sa att det skulle vara klar på ca 3 veckor, vilket det är denna veckan.
Nu hoppas jag bara att jag inte får äta upp att jag beställde den med mindre stoppning.
Om du är intresserad kan du få email, adress samt prislista.