Åh fy va det luktar!!

P

piggis_83

Håller på å koka alger till min häst, men euuuu det luktar ju inte direkt gott. känns som man har värsta stinkbomben i lägenheten :crazy: Undrar hur länge man kommer stå ut med att koka sånt o största frågan e hur länge hästen har lust att äta det :cool:
får hoppas det hjälper iaf, det är ju huvudsaken....

några tips för hur man ska stå ut? :smirk:

Sv: Åh fy va det luktar!!

hehe, snart ska jag också börja koka alger men jag tycker de luktar lite små mysigt, lite salt och hav:love:

tips HÅLL FÖR NÄSAN!:p och åk sedan direkt til stallet så har det slutat lukta när du kommer hem............förhoppningsvis!

nu vet iofs inte jag varför trådskaparen ger sin häst alger men jag ska ge min häst för hans problem med lungorna och de är torkade så för att de "ska" fungera så kokar man dem, blir en fin gröngegga.

kokar för att det står att man ska göra det o ger det för hon är känslig i luftvägarna (eller ska börja ge).
det borde väl hålla sig fräscht i stallet nu utan att bli dåligt? alltså när det är kokt, vill inte direkt ha det i kylen tack :crazy:

Det kokade jag till min foderponny :p jag störde mig inte såmkt på lukten, men det kanske beror på att jag bor precis vid havet. du vänjer dig ;)

Jag kokade nytt varje dag.. annars håller det sig i kylen, men jag är inte så säker på att det funkar i stallet..

Jag köper färdigt och klart från min gode vän Algbörje -luktar nada :D

Koka? Här kokas ingenting, man köper alger och kalk på hink och serverar i betfor.
Algerna jag äter kommer i tablettform.

Men det finns alger som måste kokas... carrageenalger kallas dem. gav min foderponny det i några veckor innan jag gick över till såna i hink, men det är inte samma ak.

Jasså, men man kan köpa sådant där carragen (stavning) där också, det kommer i en brun påse tillsammans med algerna.

jo men caragen algerna måste du koka, jag vet mina kommer därifrån och de är i brunpåse:p

jo det vet jag.. hmhm, missförstånd, missförstånd, jag trodde ni kokade algerna på hink *knäppt* :D

Håller med om att de faktiskt inte luktade riktigt så äckligt sen när man kokat dem, sen ska man få i hästen det oxå bara. hon åt kanske en matsked alger idag, sen va det stopp typ :smirk:
hjälper det att blanda med betfor eller? så det blir lite sötare än med bara havre

Är det rödalger eller vad som du kokar?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·
Ekonomi & Juridik Hej! :) Har frågor gällandes hästhållning i ett eget stall med två boxar och därmed två hästar/ponnys. Tacksam för ALLA svar! Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 826
Senast: Flaekja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama