agria incident

Hambo

Trådstartare
Är det någon som blivit skadad och fått ersättning från agria incident ?
Tog det lång tid innan ni fick besked ?
Fick ni ersättning ?
Rimlig ersättning ?

Hej från Hambo

Sv: agria incident

Fick ersättning ca 1,5 år postop. Några månader efter intygsskrivning. Absolut rimlig, inget tjaffs. Bara bra erfarenheter från handläggare! Till skillnad från vissa andra bolag...

Jag har fått ersättning från den försäkringen. Jag fyllde i en skadeanmälan och skickade in de kvitton jag hade och sen begäran om utlägg för förstörda ridkläder och jag fick nog pengar för det mesta. Fick nånstans runt 1500:- och då hade jag ju även en självrisk på 1500:-. Sen om det var exakt det belopp jag hade begärt vet jag inte. Men jag var glad för det jag fick. men det gick snabbt och enkelt, har aldrig nånsin haft problem med Agria, vare sig det har varit häst eller nåt annat.

Tack !
Men om dom vill ha mer info en den jag skrivit borde de ju höra av sig ?
Jag har skickat in Läkarutlåtande+ svar från Magnet röntgen + Kvitton från Kiropraktorn . Men bara skrivit vad som gick sönder och att jag inte kunde fullfölja tex förbetalda ridlektioner .Kvitton på Förstörda skor har jag inga som jag kan skicka . Jag blev trampad på Hälen . Jag är också fortfarande " invalid" efter min skada som uppkom för 1 år sedan, läkaren sa att det dröjer länge innan jag är återställd . Jag har heller aldrig haft bekymmer med Agria !

Hej från Hambo

Senast ändrad:

Tack !
Men om dom vill ha mer info en den jag skrivit borde de ju höra av sig ?
Jag har skickat in Läkarutlåtande+ svar från Magnet röntgen + Kvitton från Kiropraktorn . Men bara skrivit vad som gick sönder och att jag inte kunde fullfölja tex förbetalda ridlektioner .Kvitton på Förstörda skor har jag inga som jag kan skicka . Jag blev trampad på Hälen . Jag är också fortfarande " invalid" efter min skada som uppkom för 1 år sedan, läkaren sa att det dröjer länge innan jag är återställd . Jag har heller aldrig haft bekymmer med Agria !

Hej från Hambo

Jag fick tummen bruten av en "agriahäst". Visst bolaget var snabbt med skadeanmälan när det hade hänt. Men först kommer man inte över självrisken innan högkostnadsskyddet i sjukvården går in. Sedan tog de inte mina sjukresor. Till sist så utvärderar de inte om en skada är ersättningsbar för bestående men förrän efter två år tidigast. Om det inte är helt klart att man blir invalid som t ex om jag förlorat tummen istället för bara bryta den.
Så just det faktum att du blir återställd kan göra att bolaget drar på det, speciellt om det står i läkarintyget. Ersättningen gäller för bestående skador enligt det jag fick besked om med min tumme. En tumme som aldrig blir riktigt bra men som är funktionsduglig och inte enligt deras normer räknas som nedsatt i funktionen.

Jag fick även stövlar, hjälm, ridbyxor och stigläder betalada på uppskattade värden då jag inte hade kvitton kvar på ngt. Sen även taxi och såna saker till sjukhuset och parkeringspengar vid sjukgymnastik. Har som sagt aldrig haft problem med dom :) Deras medicinska bedömning stämde mkt bra med vad min läkare bedömde... Fick invaliditeten utbetald drygt två år efter olyckan. :) (inte 1,5 som jag sa tidigare...)

Till sist så utvärderar de inte om en skada är ersättningsbar för bestående men förrän efter två år tidigast. Om det inte är helt klart att man blir invalid som t ex om jag förlorat tummen istället för bara bryta den.
Så just det faktum att du blir återställd kan göra att bolaget drar på det, speciellt om det står i läkarintyget. Ersättningen gäller för bestående skador enligt det jag fick besked om med min tumme. En tumme som aldrig blir riktigt bra men som är funktionsduglig och inte enligt deras normer räknas som nedsatt i funktionen.

Jodå, man kan få betalt tidigare. Iaf fick jag det eftersom andra försäkringar hade godkänt min "invaliditet" (3%).

Har något minne av att om man ville ha det tidigare fick man själv ansöka om det och "bevisa" skadan. Vilket inte jag har kunnat göra för även om jag inte en lika rörlig tumme som innnan så är den tydligen bättre än vad många andras är helt normalt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej, har avlat på en blandrashund efter att fått förfrågan från tikägare. Vi har betalt för DNA analys för att säkerställa att vår...
2
Svar
22
· Visningar
3 088
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: phie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka